تصاویر انتخابی

خصوصیات فرد اصلح قسمت دوم

فرهنگی بسته خبری

 

باسلام همانطورکه مستحضرهستید درخصوص انتخاب افراد برای نماینده مجلس شدن باید دارای یکسری خصوصیات باشد که مردم به آن رای دهند لذا برهمین اصل برآن شده تا در چهار فسمت این فاکتورهارا تقدیم حضورتان کرده امیدوارم بتوانیم آنشخص که لایق بوده را راهی بهارستان نماییم...

بعد از پايان پروسه ثبت نام و بررسي صلاحيت نوبت شناخت مردم و انتخاب كانديداي اصلح و كارآمد براي صحنه قانونگذاري در كشور است ؛ يك نماينده ارزشي چه اصولگرا و چه اصلا ح طلب و چه مستقل بايستي اين ويژگي ها را داشته باشد تا بتواند وظيفه خطير نمايندگي را به خوبي انجام دهد.

1- امانتدارباشد

طبق اين آيه قرآن كريم مومنين افرادي هستند كه امانتدار هستند و نماينده بايد مومن باشد و در نتيجه امانتدار ملت «الذين لا ماناتهم و عهدهم راعون» نماينده مجلس بايستي امانت مردم را كه همان نمايندگي از سوي آنان است با تمامي توان انجام داده و هرگز بازيچه مثلت شوم زر و زور و تزوير قرار نگيرد.

2- شناخت مطالبات مردم وپیگیری مستمرتاحصول نتیجه

او بايستي در دفاتر مردمي خود نماينده هايي به كار گماشته تا درد دل مردم و مشكلا ت آنان را رصد كرده و به طور مستمر به او گزارش داده تا او در وظيفه نظارتي خود مطالبات به حق آنان را با قاطعيت تمام پيگيري نمايد.

3- صداقت در تمام جهات 

او بايستي با صداقت با موكلا ن خود ارتباط برقرار كرده و هرگز به آنان ناسپاسي نكرده و پشت به آنان ننمايد و از ارائه آمارهاي ناصحيح كه اين روزها مد شده است اجتناب نمايد.

4- وكيل الدوله نبودن

او هرگز به خاطر هواي نفس و دنيا و مصلحت هاي دنيايي نبايستي در مقابل خطاهاي آشكار دولت و قانون گريزي آن سكوت نمايد بلكه بايستي با نطق هاي مستدل به دولت و دولتمردان تذكر داده و مسير صحيح را به آنان بنماياند.

5- عمل به گفته ها و قول خود

بر طبق اين آيه قرآن كريم كه « يا ايهاالذين آمنو لم تقولون مالا تفعلون كبرمقتا عندالله ان تقولو مالا تفعلون» او بايد به مردم قولي را بدهد كه بتواند به آن عمل نمايد نه به خاطر راي آوردن، آنها را مانند خيلي از دولتمردان فعلي سركار گذاشته و به وعده هاي فريبنده دلخوش نمايد. او بايد بداند كه بالا خره مردم به حقيقت دست پيدا خواهند كرد.

6- آگاه و متخصص در مسايل سياسي اجتماعي فرهنگي و اقتصادي

يك نماينده كه اشراف به مسايل نداشته باشد اولا مقام نمايندگي را غصب كرده و ثانيا خيلي زود بازي بازيگران را مي خورد.

7- الگو بودن به لحاظ اخلا قي و شخصيتي

8- وام دار مراكز قدرت و ثروت نباشد

نماينده بايد رسالت معنوي و مردمي خود را در پيشگاه خداوند به خوبي انجام داده و به سوگندي كه به قرآن كريم ياد كرده وفادار باشد.

9- زاهد بودن در زندگي دنيوي

امام علي(ع) در نامه 45 نهج البلا غه خطاب به والي خود عثمان ابن حنيف كه ظاهرا به فرمايش حضرت خطا كرده و دعوت مهماني اشراف را قبول كرده و موجبات ناراحتي توده مردم را فراهم كرده مي فرمايد«اي عثمان ابن حنيف شنيده ام كه تو را به مهماني خاصي دعوت كرده اند و تو شتابان رفته اي و خورش هاي رنگارنگ خورده ايآيا در آن لحظه نمي دانستي كه تحت حكومت تو مردمي هستند كه حتي يكبار سيري را به ياد ندارند… اي عثمان ابن حنيف هركس را مولا يي است و من مولا ي تو هستم. من در حالي كه مي توانستم عسل مصفا بخورم به دو قرص نان جو اكتفا كرده ام. تو نمي تواني مثل من باشي اما حداقل حدود حكومت علي را رعايت كن. نمايندگان بايستي زندگي ساده و مردمي داشته باشند همانند حضرت امام و مقام معظم رهبري. تا درد مردم را بفهمند و فشار سنگين تورم را كه شانه هاي آنان را خرد كرده احساس كنند و آن وقت مي توانند وظيفه خود را انجام دهند.

10- اسير مكتب توجيه و مصلحت انديشي ريا كارانه نشدن

او بايد بداند كه وظيفه «امر به معروف و نهي از منكر» به خصوص در مقابل انحرافات قانوني دولتمردان يك وظيفه است و نبايد هرگز به توجيه وضعيت موجود بپردازد مگر در موارد خاص كه ربط به امنيت كشور داشته باشد. او نبايد به خاطر راي آوردن در دوره بعد حقيقت را فداي مصلحت كند و بداند كه اولا در پيشگاه خداوند مسوول بوده و ثانيا اگر وظيفه خود را خوب انجام دهد مردم فهيم و قدرشناس ايران از او حمايت خواهند كرد و او نيازي به حمايت قدرتمندان نخواهد داشت.

11-برنامه داشتن و با هدف بودن 

اوبايستي قبل از انتخابات يك برنامه قوي و كارشناسي شده در همه ابعاد با مشورت متخصصان متعهد ونخبگان حزب سياسي كه از سوي آنان حمايت شده فراهم نمايد. افسوس كه جاي احزاب فراگير خالي است و دولت ها احزاب را سدي در مقابل قانون گريزي خود مي دانند. همه مي دانند كه در نظام دموكراسي و سيستم پارلماني ضرورت احزاب فراگير يك اصل است.

12-عدم سكوت در برابر انحرافات قانوني دولتي كه برخاسته از تشكيلا ت سياسي خود اوست

 

13-نماينده بايد شجاع بوده و اسير تهديدهاي قدرت هاي شيطاني نشود

اميد كه مردم ما در اين برهه حساس در انتخابات شركت كرده و نمايندگاني با اين خصوصيات را دراین دوره مجلس شوراي اسلامي انتخاب نمايند.

 

ادامه دارد... 

 

علی سرابی یاقوند

 

انتهای خبر/



௹ ازحضور پر مهر شما بی نهایت سپاسگزارم௹

درباره ما

به وب سایت لر پرس ✋ خوش ✋ آمدید قوم لر یکی از سربلندترین اقوام ایرانی است که نقش بی بدیلی در ساختن تمدن ایرانی ایفا کرده است.مردمان لرزبان در کشورهای ایران-عراق-سوریه-چین-عمان -ترکیه- روسیه و افغانستان زندگی می کنند. لرزبان ایران در جنوب غرب کشور و در امتداد کوههای سر به فلک کشیده زاگرس سکونت دارند.لرستان پشتکوه یا ایلام امروزی از دیر باز یکی از اصلی ترین سکونتگاههای قوم لرمحسوب می شده و می شود.

جستجو

تصاویر منتخب

آرشیو

نويسندگان

لینک دوستان

اشعار لری

شبکیا اجتماعی

موضوعات

 

پایگاه تحلیلی خبری لرپرس

ارائه اخبار وتحلیل های جامع _ معرفی قوم لر _ارسال آهنگ ها و دکلمه های قدیم و جدید_ معرفی جاذبه های طبیعی باستانی گردشگری