تصاویر انتخابی

حقیقت غدیر و اسرار نهفته در آن

فرهنگی بسته خبری

 

‍ نگاهی کوتاه براهمیت #حقیقت_غدیرخم

حادثه غدیر آنقدر با شکوه و با عظمت است که پس از گذشت بیش از هزارو چهارصد سال همچنان مورد توجه مردم به خصوص علما و دانشمندان اسلامی اعم از شیعه و سنی است و سؤالات زیادی در مورد واقعه غدیرمحتوای غدیر و هدف غدیر وجود دارداما آنچه با مطالعه تاریخ و آثار ارزشمند علمای فداکار می توان دریافت این است که اصل ماجرای غدیر قابل انکار نیست واگرهمین اصل رابدرستی برای مردم جهان بازگوکنیم آنوقت حقیقت ومظلومیت شیعه برهمگان آشکارمی گردد...

اماانچه حائزاهمیت بوده این است که درعصرکنونی که عصرارتباطات هست میتوان برای فهم حقیقت بدرستی مشابه سازی کردکه چگونه عده ای بعداز رحلت امام ازمسیرانقلاب خارج شده باعصری که خالی ازوسایل ارتباط جمعی بوده چگونه مخالفان کتمان کردندحقایق را که نتیجه آن شکاف های عمیقی بوددردین وزمینه سازحوادث تلخی همانند غصب جایگاه امامت ،آتش زدن درب خانه دخترپیامبر بوده که درادامه آن حادثه #عاشورا ازتراوش فکری سقیفه سازان پدیدآمد.

ازپیامدهای بارز سقیفه رواج #امام_کشی ومخالفت باوارثان حقیقی خلقت بوده .

امروزه هم #سقیفه_سازان_مدرن بدنبال حذف جایگاه #ولایت_فقیه هستندکه دراین راستاازهیچ کوششی دریغ نمیکنندوفرق جماعت دیروزوامروز در اسامی بوده وگرنه نگرش همان است .

اگرحقایق #غدیر برملا گردد #تاریخ از سیاهی لبریز شود

حقیقت غدیریعنی خط بطلان برتمام اختلافات جهان اسلام 

#علی_سرابی_یاقوند

شاعروتحلیل گرسیاسی

 

#پایگاه_تحلیلی_خبری_لرپرس

@lorigeram

زیباترین شعر غدیر خم + تصویر

فرهنگی ادبیات کهن عکس نوشته های لری بسته خبری

 

#علیانوشت 

              ( غدیرخم )

غدیر نه یک تالاب که امواجی خروشان است

و درمیخانه عشاق درون خم جوشان است

غدیر یک برگ تاریخ نیست که آرام بگذری ازآن 

غدیر آیین دین باداکه تاریخ از او نشان است

غدیرختم رسالت نقطه آغاز دینداری ست

که در آیینه هستی حریم وصل جانان است

غدیر پایگاهیست والا که مملوبوده ازدانش 

درون جمله هایش عالمی آشکاروپنهان است

غدیر رامعرفت خواهدکه بشناسی طریقت را

برای اهل علم مانندخورشید درخشان است

غدیرآغازگر نور امامت بوده است بعد از نبوت

که منظومه ای از نام علی همراه قرآن است

غدیربانگ بلند من کنت مولای نبی آخرین بوده 

که اتمام رسالت با همین جمله رو به پایان است

تمام دلخوشی های علیا دراین دنیا چنین بوده

منتظر ظهور حضرت صاحب عصروزمان است

شاعر ونویسنده #علی_سرابي_یاقوند

#پایگاه_تحلیلی_خبری_لرپرس

@lorigeram

شعر طنز سیاسی در خصوص قیمت پراید

فرهنگی تصاویرزیبا بسته خبری

#تلخندسیاسی 

از کرامات شیخ مان هزاران ماشاءالله

پراید نود میلیون تومان علی برکت الله

 این قیمت ها بجز گوش مسئولین  

کر کرد گوش هفت آسمان علی برکت الله 

 هرثانیه بالا رودقیمت اجناس ها 

چون میخرنداین مردمان علی برکت الله

جن وملک مات شدکه شیخ حسن

چطورتسخیرکرد پارلمان علی برکت الله

در هیچ کجای این دنیا چنین نیست

که تورم برود تا آسمان علی برکت الله 

شیخ حسن کاری کرده تا قیامت 

ازجفاهانباشیم مادرامان علی برکت الله

این دولت لیبرالیسم غربی 

بادروغهافنانموده ایمان علی برکت الله

بجز انجام فرامین جناب کدخدا 

نداردتعهدی به عهدوپیمان علی برکت الله 

تا جناب شیخ حسن تشریف دارند

راه رونق راگرفته باسیمان علی برکت الله

میدانید که یزید همیشه میگفت

هنگام رفتن مهمان علی برکت الله

علیا هم مبهوت شده که عاقبت 

کجابوده آنتهای این رمان علی برکت الله

حاصل انتخاب بددولتی آلوده ست 

بجز تحمل ندارداو درمان علی برکت الله 

مسئول بد نمادکرونا سیاست است

بانبوداومامیگیریم سامان علی برکت الله

شاعرونویسنده : #علی_سرابی_یاقوند 

#پایگاه_تحلیلی_خبری_لرپرس 

ربنای معروف به شجریان اثر کیست

فرهنگی

 

ربنای معروف به شجریان الهام گرفته از کیست

ویدیوی آواز ام‌کلثوم که در دستگاه اجرایی چهارگاه مشابه ربنای استاد شجریان خوانده شده، بعضی‌ها بر این گمانند که استاد شجریان، برای خواندن ربنا از این آواز الهام گرفته است.

این آواز از فیلم سلامه،( سال ۱۹۴۴ ) برگرفته شده است

اگرچه استاد شجریان نیز از مرحوم ذبیحی پیروی نمودند

لذا اینجانب ضمن احترام به استاد شجریان .سیده ام کلثوم و همچنین مرحوم ذبیحی باید به عرض برسانم که معمولا آیات قرانی را در این دستگاه اجرا می کنند اما این نوع سبک در این دستگاه درواقع مربوط به ام کلثوم است اما

متن و ترجمه به این شرح بوده

 

برضاکَ یا خالقی..لا رغبتی ورضای.

خلقتَ صوتی ویدکَ صوّرتْ

َ أعضائی..

أبلِغْ بصوتی یا ربّی: مقصدی

ومنای..لما أناجیکَ ولما تسمع

شکوای..

---

آفریدگار من: تسلیم برضای تو ام.

نه هرآنچه دلخواه ورضای من.

صدایم را عطا کردی، وبا دستت اعضای مرا آفریدی: پس صدایم

را هدایت کن تا مقصد و آرزویم را

هنگام نجوای با تو و هنگام

شکوه‌ها بیان کنم.

باتشکر از شما همراهان گرامی (علیا)

برای مشاهده این اثر بر روی کلمه 

کلیپ   کلیک نمایید

 

ترجمه جدید دعای فرج امام زمان عج الهی عظم البلاء به انگلیسی

فرهنگی بسته خبری

ترجمه جدید دعای عظم البلا بر اساس کلمات نه تعابیر و سعی شده بهترین کلمات را بکار ببریم 

إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ

God, the calamities have increased

Fear became apparent

 The curtain was lifted

Hope was cut off

 The size of the earth is compressed and narrowed

The sky has cut off its blessings

greatness is yours

 You are our support, both in hardship and in ease

Peace be upon Muhammad and the family of Muhammad

Those rulers whose obedience you have made obligatory upon us

In this way, you revealed to us their knowledge of their status and dignity

In their right, let us get rid of these problems and difficulties

Like blinking or even faster

Or Muhammad, Or Ali, Or Ali, Or Muhammad

You are enough for me

Help me that you are my helper

You are our master and master, Or owner of time

We shout, we shout, we shout,

Accept me Accept me Accept me 

Right now right now Right now 

Very soon very soon Very soon 

Oh you God, you are the Most Merciful of all

By the right of Muhammad and his pure family

خدایا ، مصیبت ها بیشتر شده است

ترس آشکار شد

پرده برداشته شد

امید قطع شد

اندازه زمین فشرده شده و باریک است

آسمان نعمت های خود را قطع کرده است

عظمت مال شماست

شما پشتیبان ما هستید ، چه در سختی و چه در سهولت

درود بر محمد و خاندان محمد

آن حکام که اطاعت شما را بر ما واجب کرده است

به این ترتیب ، شما دانش آنها را در مورد وضعیت و عزت آنها به ما نشان دادید

در حق آنها بگذارید از شر این مشکلات و مشکلات خلاص شویم

مانند چشمک زدن یا حتی سریعتر

یا محمد ، یا علی ، یا علی ، یا محمد

شما برای من کافی است

به من کمک کن که تو یاور من هستی

شما استاد و ارباب ما هستید ، یا صاحب زمان هستید

ما فریاد می زنیم ، فریاد می زنیم ، فریاد می زنیم ،

مرا قبول کن قبول کن مرا قبول کن

همین الان همین الان

خیلی زود خیلی زود خیلی زود

خدایا ، تو مهربان تر از همه

به حق محمد و خانواده پاک او

التماس دعا 

اجرای دعای الهی عظم البلاء با زیر نویس

انگلیسی جهت مشاهده بر روی کلمه تماشا کلیک کنید

 

انتهای خبر/ 

معرفی امام زمان به انگلیسی

فرهنگی

امام زمان(ع) امام دوازدهم مسلمانان است.او کسی است که ازدوران کودکی در غیبت به سر می برده و غیبت کبری او هنوز هم ادامه داشته وتا زمانی که خداوند اجازه ندهد-باز هم ادامه خواهد داشت.امام زمان در بین مسلمانان از ارزش و احترام خاصی بر خوردار است شاید یکی از دلایل آن این است که او آخرین منجی بشریت و آخرین کسی است که می تواند بشر را از ظلم و فساد و تباهی کنونی نجات دهد.پس برای فرجش دعا کنیم.

 - Imam-e-zaman is the twelveth imam for

 

 -Muslims and he was in absence from his child

 

-times.And his long absence continued now.And it isn’t going to finish without ALLAH permit. He is the end Pedeemer for mankind. And he is someone who just he can reclaims mankind of opression and spoil.Because of it Muslims have much value for him.

امام زمان کیست؟

  نام مبارک:نام مبارک ایشان(محمّد) است.واین نامی است که پیامبراکرم

  (ص) برای او پسندیده است.پیامبر اسلام درباره او می فرماید: مهدی(عج)

  از فرزندان من است و نام او هم نام من است.ومی فرماید:امام زمان از نظر

  شکل و شمایل شبیه ترین کس به من است.

 

Who is mahdi

His name:His holy name is ((MOHAMMAD((The holy prophet of Islam(PEASE BE UPON HIM)chose. it for him and said:Mahdi*s name likes my name and he likes me very much in treat to other people and be kindly to popular poeple abd etc.THE holy prophet in this sayings wantsto says that Mahdi -a person will many next years after him.

 

  القاب:ایشان القاب فراوانی دارند-از جمله: مهدی - منصور- صالح -

  صاحب الزمان - ولی الله - حجة الله - قاءم باامرهِ و ... .

 

Sobriquets:

 

  He has many sobriquts.For example: MAHDI- MANSOUR- SALEH and etc.

 

  نام پدر:پدر آن حضرت امام حسن عسگری-امام یازدهم مسلمانان است.

 

Father’s name:His father is imam HASSAN- E-ASKARI.(eleventh imam for Muslims)

 

نام مادر:مادرآن حضرت ((نرجس)) نام داشتند. ایشان دختر یکی از نوادگان روم به نام یشوعا بودند. از القاب ایشان می توان به سوسن - صیقل و حکیمه اشاره کرد.

 

  Mother’s name:His mother was((NARJES)).Narjes was daughtar of one of the king*ssons-the king of ((RUM))

 

سال تولد:امام زمان در سال ۲۵۵هجری شمسی دیده به جهان گشودند.

 

  Born year:He borns in 834 A.D .

  محل تولد:امام زمان در شهر سامرا و در منزل پدرش دیده به جهان

 

  گشوده اند.

  Born place:He borns in SAMARRA(in Iraq( and in his

father’s house. 

جهت مطالعه به ادامه مطلب مراجعه کنید 

 

مهدی زهرا توکجایی +شعر+عکس نوشته

فرهنگی بسته خبری

#علیانوشت 

               #دربندجهالت 

مهدی زهراپس کجایی نظری کن توبه احوال ما

تنگ شده حوصله وپاییزغم زردکرده اشکال ما 

کاش بیایی که سحر بی تو نداردحس دلدادگی 

تیرزمان شکسته قاب مرام ورخسار آمال ما

رفته از این دنیا شکوه غیرت وهیبت مردانگی 

بجزدورنگی و ریا نمانده در شیوه اعمال ما

گردیده خشک درخت زیبای صفادرباغ مهربانی 

چشمان جادوی دنیاشدباعث و بانی اغفال ما

درچشمه سار عاشقی جاری شده ننگ زمین

تراوش اندیشه ها سد ساخته مقابل جلال ما

نوشته علیا این چنین هشدار ای اهل زمان

اسیرغمهاشده است دردشت خون جمال ما

 زشتی و حیله و خطا نقش شده در رفتار

مگربیایدیوسف وطلوع کندزیبایی وصال ما

شاعرونویسنده : #علی_سرابی_یاقوند

 

انتهای خبر

شعرولایت +عکس نوشته

فرهنگی مثنوی های جدید بسته خبری

#علیانوشت :

شعردلدادگی 

شکر الله که هنوز اهل ولایت هستم 

گوش بفرمان ولی حامی ملت هستم

 روزیکه باسیدعلی پیمان یاری بستم

در برابرحوادث عهد خود را نگسستم 

چونکه میدانم وصی حضرت دلداراست

جانشین حضرت مهدی و پرچمدار است

میرسد روزیکه اشکار می شودبرهمگان

ساده زیستی و درستی همه کردارشان

رهبری که در شجاعت بدون همتا بوده

درسیاست عاری از دورنگی یا ریا بوده 

نام او وحشت به جان دشمنان انداخته

چون که ازعاشورا ایستادگی را آموخته

شکر الله که مرید رهبری فرزانه ام 

گرد شمع حکمت او همیشه پروانه ام 

ناخدایی که در گرداب سهمگین زمان 

می تابد نور امید در رفتار و کلامشان

در حکومت داری مانند امیر عاشقان 

حمایت میکندازحق وحقوق محرومان

تا نفس در سینه علیا باشد ماندگار

دفاع از سید علی بوده برایش افتخار

شاعرونویسنده: #علی_سرابی_یاقوند

#پایگاه_تحلیلی_خبری_لرپرس 

 

انتهای خبر/ 

خصوصیات فرد اصلح قسمت دوم

فرهنگی بسته خبری

 

باسلام همانطورکه مستحضرهستید درخصوص انتخاب افراد برای نماینده مجلس شدن باید دارای یکسری خصوصیات باشد که مردم به آن رای دهند لذا برهمین اصل برآن شده تا در چهار فسمت این فاکتورهارا تقدیم حضورتان کرده امیدوارم بتوانیم آنشخص که لایق بوده را راهی بهارستان نماییم...

بعد از پايان پروسه ثبت نام و بررسي صلاحيت نوبت شناخت مردم و انتخاب كانديداي اصلح و كارآمد براي صحنه قانونگذاري در كشور است ؛ يك نماينده ارزشي چه اصولگرا و چه اصلا ح طلب و چه مستقل بايستي اين ويژگي ها را داشته باشد تا بتواند وظيفه خطير نمايندگي را به خوبي انجام دهد.

1- امانتدارباشد

طبق اين آيه قرآن كريم مومنين افرادي هستند كه امانتدار هستند و نماينده بايد مومن باشد و در نتيجه امانتدار ملت «الذين لا ماناتهم و عهدهم راعون» نماينده مجلس بايستي امانت مردم را كه همان نمايندگي از سوي آنان است با تمامي توان انجام داده و هرگز بازيچه مثلت شوم زر و زور و تزوير قرار نگيرد.

2- شناخت مطالبات مردم وپیگیری مستمرتاحصول نتیجه

او بايستي در دفاتر مردمي خود نماينده هايي به كار گماشته تا درد دل مردم و مشكلا ت آنان را رصد كرده و به طور مستمر به او گزارش داده تا او در وظيفه نظارتي خود مطالبات به حق آنان را با قاطعيت تمام پيگيري نمايد.

3- صداقت در تمام جهات 

او بايستي با صداقت با موكلا ن خود ارتباط برقرار كرده و هرگز به آنان ناسپاسي نكرده و پشت به آنان ننمايد و از ارائه آمارهاي ناصحيح كه اين روزها مد شده است اجتناب نمايد.

4- وكيل الدوله نبودن

او هرگز به خاطر هواي نفس و دنيا و مصلحت هاي دنيايي نبايستي در مقابل خطاهاي آشكار دولت و قانون گريزي آن سكوت نمايد بلكه بايستي با نطق هاي مستدل به دولت و دولتمردان تذكر داده و مسير صحيح را به آنان بنماياند.

5- عمل به گفته ها و قول خود

بر طبق اين آيه قرآن كريم كه « يا ايهاالذين آمنو لم تقولون مالا تفعلون كبرمقتا عندالله ان تقولو مالا تفعلون» او بايد به مردم قولي را بدهد كه بتواند به آن عمل نمايد نه به خاطر راي آوردن، آنها را مانند خيلي از دولتمردان فعلي سركار گذاشته و به وعده هاي فريبنده دلخوش نمايد. او بايد بداند كه بالا خره مردم به حقيقت دست پيدا خواهند كرد.

6- آگاه و متخصص در مسايل سياسي اجتماعي فرهنگي و اقتصادي

يك نماينده كه اشراف به مسايل نداشته باشد اولا مقام نمايندگي را غصب كرده و ثانيا خيلي زود بازي بازيگران را مي خورد.

7- الگو بودن به لحاظ اخلا قي و شخصيتي

8- وام دار مراكز قدرت و ثروت نباشد

نماينده بايد رسالت معنوي و مردمي خود را در پيشگاه خداوند به خوبي انجام داده و به سوگندي كه به قرآن كريم ياد كرده وفادار باشد.

9- زاهد بودن در زندگي دنيوي

امام علي(ع) در نامه 45 نهج البلا غه خطاب به والي خود عثمان ابن حنيف كه ظاهرا به فرمايش حضرت خطا كرده و دعوت مهماني اشراف را قبول كرده و موجبات ناراحتي توده مردم را فراهم كرده مي فرمايد«اي عثمان ابن حنيف شنيده ام كه تو را به مهماني خاصي دعوت كرده اند و تو شتابان رفته اي و خورش هاي رنگارنگ خورده ايآيا در آن لحظه نمي دانستي كه تحت حكومت تو مردمي هستند كه حتي يكبار سيري را به ياد ندارند… اي عثمان ابن حنيف هركس را مولا يي است و من مولا ي تو هستم. من در حالي كه مي توانستم عسل مصفا بخورم به دو قرص نان جو اكتفا كرده ام. تو نمي تواني مثل من باشي اما حداقل حدود حكومت علي را رعايت كن. نمايندگان بايستي زندگي ساده و مردمي داشته باشند همانند حضرت امام و مقام معظم رهبري. تا درد مردم را بفهمند و فشار سنگين تورم را كه شانه هاي آنان را خرد كرده احساس كنند و آن وقت مي توانند وظيفه خود را انجام دهند.

10- اسير مكتب توجيه و مصلحت انديشي ريا كارانه نشدن

او بايد بداند كه وظيفه «امر به معروف و نهي از منكر» به خصوص در مقابل انحرافات قانوني دولتمردان يك وظيفه است و نبايد هرگز به توجيه وضعيت موجود بپردازد مگر در موارد خاص كه ربط به امنيت كشور داشته باشد. او نبايد به خاطر راي آوردن در دوره بعد حقيقت را فداي مصلحت كند و بداند كه اولا در پيشگاه خداوند مسوول بوده و ثانيا اگر وظيفه خود را خوب انجام دهد مردم فهيم و قدرشناس ايران از او حمايت خواهند كرد و او نيازي به حمايت قدرتمندان نخواهد داشت.

11-برنامه داشتن و با هدف بودن 

اوبايستي قبل از انتخابات يك برنامه قوي و كارشناسي شده در همه ابعاد با مشورت متخصصان متعهد ونخبگان حزب سياسي كه از سوي آنان حمايت شده فراهم نمايد. افسوس كه جاي احزاب فراگير خالي است و دولت ها احزاب را سدي در مقابل قانون گريزي خود مي دانند. همه مي دانند كه در نظام دموكراسي و سيستم پارلماني ضرورت احزاب فراگير يك اصل است.

12-عدم سكوت در برابر انحرافات قانوني دولتي كه برخاسته از تشكيلا ت سياسي خود اوست

 

13-نماينده بايد شجاع بوده و اسير تهديدهاي قدرت هاي شيطاني نشود

اميد كه مردم ما در اين برهه حساس در انتخابات شركت كرده و نمايندگاني با اين خصوصيات را دراین دوره مجلس شوراي اسلامي انتخاب نمايند.

 

ادامه دارد... 

 

علی سرابی یاقوند

 

انتهای خبر/

مناجات با خدای عاشقان +شعر +عکس

فرهنگی دلنوشته های زیبا تصاویرزیبا بسته خبری

 

#علیانوشت

 #توسل

باز آمد شب استغاثه های دل من 

باز هم موج دعاپیچیده درساحل من

باز در حسینه نشسته ام به این امید

که مرانجات دهی از مکرشیطان پلید

باز دستان من و یک آسمان نوای غم 

باز با ندبه ببین ذکر توسل  به لبم

باز چشمان من ایستاده کنار انتظار

تا بچینم گل استجابت را بنام یار 

بازهم درسبدعشق صلوات را چیدم

چونکه بادا کلید تمامی آرزو و امیدم

بارها باحسرت از کوچه ی یار کردم گذر

بارها از سر شب ناله زدم تابه سحر

 یا رب امشب نظری کن توبه چشمان ترم

چون تویی تنها امید این دل  پر آذرم 

یا رب جز درگاه پاک تو به کجا بروم 

بی تو من باغصه های روزگار همسفرم  

گرچه یا رب ناتوان و خسته و زار ذلیلم

دل به امید توبستم رحمتت بادا دلیلم 

بارها گذشتی تو از تمام خطاها در کردارم

بارهاتوبه شکستن شده آیینه ای در رفتارم

امشب از جام شرابت جرعه نوش مستم کن

در مسیر خوب رویان فارغ از هستم کن 

یارب از مهدی زهرا من ندارم خبری 

انتظار در انتظار برجانم زده شرری

 حرف علیا همین است در فصلی غریب

حیرانم تا طلوع  أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ

شاعر ونویسنده : #علی_سرابی_یاقوند 

آیا قیام امام زمان عج باشمشیراست

فرهنگی بسته خبری

 

آیا قیام امام زمان(عج) در آخرالزمان با «شمشیر» است؟

 

انقلاب امام زمان(عج) در پاره‌ای از قسمت‌ها یک انقلاب خونین خواهد بود و خون‌های کثیف کالبد جامعه بشری با تیغ او بیرون خواهد ریخت، ولی مفهوم این سخن آن نیست که او بی‌حساب خون می‌ریزد و بی‌دلیل می‌کشد.

یکی از سؤالاتی که درباره مهدویت و عصر ظهور پرسیده می‌شود، این است که آیا امام زمان(عج) با شمشیر قیام می‌کنند.

*مفهوم شمشیر

تنها این سؤال باقی می‌ماند که پس این همه تغییرات مربوط به «قیام به شمشیر» در مورد مهدی(عج) چه مفهومی دارد؟ حتی در دعاهایی که درس آمادگی برای شرکت در این جهاد آزادی‌بخش بزرگ می‌دهد انتظار آن روز را می‌کشیم که با شمشیر کشیده «شاهراً سفیه» در صفوف این مجاهدین قرار گیریم.

اما حقیقت این است که «شمشیر» همیشه کنایه از قدرت و نیروی نظامی بوده و هست همانگونه که «قلم» کنایه از علم و فرهنگ است، شک نیست که حتی در میدان جنگ‌های سنتی پیشین سلاح‌های مختلفی جز شمشیر به کار می‌رفته، همچون تیر و نیزه و خنجر، ولی همواره می‌گویند اگر در برابر فلان موضوع سر تسلیم فرود نیارید «حواله شما با شمشیر است» یا گفته می‌شد «به زور شمشیر حق خود را می‌گیریم» یا از قدیم معروف بوده «کشور با دو چیز اداره می‌شود، قلم و شمشیر» و همه اینها جنبه سمبولیک دارد و مفهوم آن تکیه بر قدرت و استفاده از نیروی نظامی است.

ضرب‌المثل‌های زیادی امروز در این زمینه در دست است:

می‌گویند: «فلان کس شمشیر را از روبسته!» یعنی، آشکارا قدرت‌نمایی می‌کند.

«شمشیر میان ما و شما حکومت خواهد کرد!» اشاره به اینکه جز از راه جنگ مسأله حل نمی‌شود.

«شمشیرها را غلاف نمی‌کنیم تا به هدف برسیم!» کنایه از اینکه مبارزه را تا آخر ادامه خواهیم داد.

«فلان کس شمشیرش را غلاف کرده!» یعنی، دست از مبارزه برداشته است.

فلان کس شمشیر دو دم است!»، یعنی از دو سو مبارزه می‌کند.

در تمام این تعبیرات، شمشیر کنایه از قدرت و مبارزه است؛ در روایات اسلامی نیز می‌خوانیم: «الجنه تحت ظلال السیوف»؛ بهشت در سایه شمشیرهاست، «السیوف مقالید الجنه»؛ شمشیرها کلیدهای بهشتند!

همه اینها اشاره به جهاد و جانبازی و استفاده از قدرت است و این‌گونه تعبیرات سمبولیک از «شمشیر» یا «قلم» در زبان‌های مختلف فراوان است.

از اینجا روشن می‌شود که منظور از قیام مهدی(عج) به سیف، همان اتکای بر قدرت است؛ برای اینکه گمان نشود که این مصلح بزرگ آسمانی به شکل یک معلم، یا یک واعظ و یا راهنمای مسائل اجتماعی ظاهر می‌شود و رسالت او تنها اندرز دادن مردم است.

بلکه او یک رهبر دورنگر و دوراندیشی است که نخست از حربه منطق بهره‌گیری کافی می‌کند و آنجا که گفتار حق سودی نبخشد که در مورد بسیاری از زورگویان و جباران سودی هم نخواهد داد، دست به شمشیر می‌کند؛ یعنی متوسل به قدرت می‌شود و ستمکاران را بر سرجای خودشان می‌نشاند یا در صورت لزوم، وجود کثیفشان را از سر راه برمی‌دارد و شک نیست که برای اصلاح گروهی از مردم جز این راهی نیست که گفته‌اند: «الناس لا یفیمهم الا السیف»؛ کار مردم جز با شمشیر راست نشود!

و به تعبیر دیگر، او تنها وظیفه‌اش روشنگری و ارائه راه نیست، بلکه وظیفه مهمترش ـ علاوه بر این ـ اجرای قوانین الهی و به ثمر رساندن انقلاب تکاملی اسلام و رساندن به مقصد و ایصال به مطلوب است.

گرچه از گفتار بالا این نکته نیز روشن شد، ولی تصریح به آن لازم به نظر می‌رسد که برخلاف پندار بعضی کوته‌فکران که چنین می‌پندارند، او به هنگام قیامش بی‌مقدمه دست به سلاح می‌برد و طبق آن افسانه دروغین «آنقدر خون می‌ریزد که خون به رکابش می‌رسد!» نخست از طریق رهبری فکری و روشنگری در همه زمینه‌ها می‌پردازد.

به تعبیرسازی مذهبی «اتمام حجت» می‌کند، آن چنان که هر کس کمتری آمادگی برای پذیرا شدن منطقی آیین حق داشته باشد روشن شود و تنها کسانی باقی بمانند که جز از طریق توسل به زور و خشونت اصلاح‌پذیر نیستند.

از قرائن روشن بر این موضوع ـ گذشته از اینکه دلیلش با خود آن است ـ اینکه می‌دانیم روش او روش پیامبر اسلام(ص) است؛ او ۱۳ سال تمام در مکه به دعوت پنهان و آشکار مشغول بود و آنها که پذیرای حق بودند، گرد او را گرفتند؛ ولی گردنکشان یاغی و زورمند که اکثریت توده نادان را به دنبال خود می‌کشانیدند در برابرش بپا خاستند و او به ناچار به مدینه آمد و با تشکیل حکومت اسلامی و فراهم ساختن قدرت، در برابر آن‌ها ایستاد و راه خود به سوی یک دعوت عمومی گشود.

گرچه در زمینه دعوت اسلام نیز سمپاشی زیاد شده که آیین شمشیر است، ولی بهترین سندی که امروز در برابر آنها در دست است و خوشبختانه نتوانسته‌اند آن را بپوشانند یا از میان ببرند همین قرآن است.

اگر چهره اسلام یک چهره توسل به خشونت و زور بود، در قرآن برای اثبات حقایق این همه استدلال نمی‌شد؛ این همه در موضوع خداشناسی و معاد دو اصل اساسی اسلام تکیه روی دلایل گوناگون نمی‌شد؛ این همه متفکران و صاحبان عقل و اندیشه را به داوری نمی‌طلبید؛ این همه سخن از علم و دانش نمی‌گفت؛ یک رژیم خشن نظامی استدلال نمی‌فهمد و حتی به هنگام توسل به زور نیز موضع خود را با دلایل منطقی به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر مشخص می‌سازد.

به هر حال، او در این روش همانند پیامبر(ص) عمل می‌کند، به اضافه اینکه در عصر او سطح افکار عمومی بالاتر آمده و توسل به منطق ضرورت بیشتری دارد، همان‌گونه که در برابر خشونت روزافزون گردنکشان زورگو، خشونت لازم است.

مسلماً انقلاب او در پاره‌ای از قسمت‌ها یک انقلاب خونین خواهد بود و خون‌های کثیف کالبد جامعه بشری با تیغ او بیرون خواهد ریخت و در هیچ جامعه فاسدی جز از این راه اصلاحات بنیادی مایه نخواهد گرفت؛ ولی مفهوم این سخن آن نیست که او بی‌حساب خون می‌ریزد و بی‌دلیل می‌کشد؛ درست همانند طبیبی است که در خون گرفتن از کالبد بیمار نهایت دقت را به عمل می‌آورد!

 

منبع:*کتاب «حکومت جهانی مهدی-آیت الله مکارم شیرازی» به نقل ازپایگاه راقبون

 

انتهای خبر/

اسارت خاموش + شعر+عکس

فرهنگی بسته خبری

شعر جدید در وصف دنیای مجازی

     #اسارت_خاموش

چرا وابسته به دنیای مجازی شده ایم

چرا بیخودی مست الکل رازی شده ایم

پشت دیوار زمان اصالت تنها مانده 

چرا دلباخته رخسار ایازی شده ایم

لذت زندگی رافدا نمودیم مابرای زندگی

اسیر دروغ های شعبده بازی شده ایم

آنچنان تکیه زدیم برمسندبی احساسی

بین آشنایان هم باغربت موازی شده ایم 

حتی درجمع همگی تنهای تنها هستیم 

مضراب شکسته هر تکنوازی شده ایم

روابط ها را همه ویران نمودیم آسان 

بااین دل سنگی مثل هیلترنازی شده ایم

تا بسازیم دوباره جاده ی مهرورزی را  

همه ما نیازمند به بازسازی شده ایم 

علیا گوید همتی کن هموطن برای نور

سالهاست بیخبراز پاکسازی شده ایم

شاعر ونویسنده : #علی_سرابی_یاقوند 

انتهای خبر/

من از حجت نماهای اسلام میترسم+شعر

فرهنگی مثنوی های جدید بسته خبری

غزل مثنوی #جوهرکلام

من از کسیکه نمیکند سلام میترسم

من از حجت نماهای اسلام میترسم 

من از آخوندی که پوشدلباس روحانی

ولی ندارد حرمت کلام میترسم 

من از عالمی که رعایت نمیکند

حد فاصل حلال و حرام میترسم

من از آخوندیکه مثل ابن ملجم  

می شود اسیر مکر قطام میترسم

من ازآشناییکه خلع لباس شده

ولی میدهد فتوای مدام میترسم 

من از کارگزاریکه بنام دینداری

دزدی هایش بوده بادوام میترسم 

من ازاستادی که دانشجویان دختررا

شب امتحان میشود غلام میترسم

من از کاسبی که به بهانه نرخ دلار

پیاز رابا فی طلاکرده ادغام میترسم

من از ماموری که از مجرمین گیرد

 رشوه ها مانندسهام میترسم 

من ازنماینده ایکه شب انتخابات 

میدهدبرنج وگوشت خام میترسم

من از دولتی که با کودتای لبخند

کارهایش بوده نافرجام میترسم

من ازفامیلی که وقت تنگدستی

قطع میکندصله ارحام میترسم

من ازدنیایی که مردمانش همه 

دارندخصلت خونآشام میترسم

من ازمردمیکه بااینهمه ظلم وجور

ندارندذوقی به ظهورامام میترسم 

من از روزگاری که عالمان وارسته

میخورندفحش ودشنام میترسم

من ازعاقبت کارعلیا که بی پروا

گویدحقیقت راباپیام میترسم

شاعر #علی_سرابی_یاقوند

#پایگاه_تحلیلی_خبری_لرپرس 

مویه در شاهنامه فردوسی

فرهنگی ادبیات کهن تاریخ اقوام

مویه 

بیان ابیاتی از شاهنامه خود نمونه و شاهدی بر این است . به کار بردن کلمه مویه در شاهنامه فردوسی به عنوان یکی از مطرح ترین و کاملترین منبع کهن زبان و فارسی ، بیانگر جایگاه این آوا و نغمه جانسوز انسانی و باستانی در ادوار مختلف تاریخی

سرزمین ایران است .

ساز همراهی کننده مویه لُری در شاهنامه ساز زهی «بربط» و ساز همراهی کننده نوحه

«رود» است و مویه کردن علاوه بر زنان دربین دیگر قشرهای جامعه از پیر و جوان گرفته

تا آزاده و زن پارسا نیز رایج و مرسوم بوده است

اما در لُرستان مطابق قانون ایلی این سرزمین ، مردان حق نداشتند در عزاداری عزیزان

از دست رفته اشان به ویژه سوگ و مرگ زنان شیوه و گریه سر دهند و لذا بیشتر مقام ها

و آوای لُری غم انگیز عزاداری در لُرستان با نام «مویه لُری»تعلق به زنان داشته است و

مردان نیز به نوبه خود با زمزمه شعرهای غم انگیز به نوعی دیگر از مویه لُری به نام

«موری» را انجام می دادند .

به عبارتی بهتر نوای «مور و مویه لُری» لُرستان با اینکه فلسفه مشترک سوگواری شان

با دو خصلت خاص زنانه و مردانه خود از هم جدا شده اند :

مویه لُری: مخصوص زنان است و با ویژگی ابراز احساسات گروهی همراه با فریاد و

شیون و گاهی خراشیدن سر و صورت همراه می باشد .

مور : مخصوص مردان بوده و با خصلت لزوم خویشتن داری فردی و عدم بروز احساسات

به طرف نجوی و نوای غم انگیز درونی سوق داده می شود.

مقام ها و آواهای موسیقی سوگواری در لُرستان به این شرح می باشد:

مویه لُری یا مووه: نوای غم انگیز زنان به شکل جمعی است که در مراسم عزاداری موسوم به

پرس و آیین ها ی سوگواری خوانده می شود و خود از نظر مقام و آهنگ به دو

شکل جداگانه می باشد:

1 – مویه لکی : معمولا توسط یک زن به نام و در مقام "سرخونی وش" که رهبری مویه

سرائی زنان را بعهده دارد ، برگزار می شود. شغل و تخصص این زنان مویه سرائی با

شعرهای به زبان لکی در اندوه زن و مرد متوفی است . مویه لکی با مقامی موسیقیائی و

کشش های کوتاه و بلند و اندازه مشخص و با سطح آغازی و پی در پی برگزار می شود که

با همنوائی و صداهای زیر و بم زنانه و کلمات شعری مابین صدا های رگه هائی چنان

غم انگیز را ایجاد می کنند که شنونده را تحت تاثیر آن ناگزیر به همراهی با خواننده و یا

در سکوت اندوهگینی فرو می برد.

2 - مویه لُری : این مویه از نظر هم صدائی زنان مانند لکی است اما در کشش موسیقیائی

و تکیه حرفی و کلامی و صوتی با با یکدیگر متفاوتند. در مویه لُری هر زنی که بیت شعر

غم انگیزی در مرگ عزیزی شروع کند بقیه زنان نیز او را همراهی می کنند و لذا بیت آغازین مویه لُری را « سر مووه» می گویند . برخی از نوحه ها و مویه ها در مرگ و ناکامان دارای ضرب آهنگ مشخص و گفت و شنید توصیفی درباره فوت شده است .

در مویه لُری بقیه زنان حاضر مجلس در پاسخ و تائید غم زن مویه خوان، ناله

"هی وی هی وی مه" سر می دهند .

وزن شعر در مویه لُری هجائی و حالت موسیقیائی آن از نظر آوائی کامل می باشد.

مور: در واقع همان مویه است که با خصیصه های مردانه اش مختص به مردان می باشد .

زنان معمولا مویه سر می دهند و مردان غالبا مور می چرنند .

 

یاداشت روز

فرهنگی دفاع مقدس بسته خبری

 

‏۲۱۳۲۵۵ نفر شهید شدن تا ما فقط روزی با عنوان ‎#روز_شهدا نامگذاری کنیم ! 

۲۱۳۲۵۵ نفر شهید شدن تا امروز یکسری  بر مسند مسئولیتهای  اجرایی تکیه زنندو کاری نکنند ! 

۲۱۳۲۵۵ نفر شهید شدن تا خیلی ها بی پدر بشوند و آغوش پدر را نچشن 

۲۱۳۲۵۵ نفر شهید شدن تا امروز مردم دغدغه نداشته باشند تا مجبور نشوند زستشان جلوی نامرد درازکنند

۲۱۳۲۵۵ نفر شهید شدن تا کارگزاران خادم مردم باشند وخودرا خدمتگزار بنامند نه اینکه احساس کنند مردم برده عده ای مسئول هستند.

۲۱۳۲۵۵ نفر شهید شدن تا ریشه دزدی و چپاول در کشور خشک شود نه اینکه عده ای حقوق نجومی هم برایشان اندک است.

۲۱۳۲۵۵ نفر شهید شدن تا دولتمردان گوش به فرمان ولایت فقیه باشند نه اینکه خودرا پشت نام ولایت پنهان کنند و مردم رادرتنگای اقتصادی قراردهند..

۲۱۳۲۵۵ نفر شهید شدن تا نمایندگان مجلس اجازه ندهند حقوق مردم فدای جناح و باند بازی ها گردد..

۲۱۳۲۵۵ نفر شهید شدن تا دولتمردان بجای امید به کدخدا توکل به خدا کرده و در انجام فرامین ولایت کوشاباشند...

۲۱۳۲۵۵ نفر شهید شدن تا زمینه ساز ظهور حضرت حجت عج شوند نه آنکه عده ای با رفتارهای کج راه ظهور را مسدود کنند.

آری هموطن:

۲۱۳۲۵۵نفر شهیدشدن تا امروز مردم اسیر خودخواهی و تصمیمات برخی دولتمردان ونمایندگان مجلس نشوند ...

۲۱۳۲۵۵ نفر شهید شدن درحالیکه وصیت همه آنها این بود:

ولایت فقیه را تنها نگذارید...

 

صلواتی تقدیم به روح مبارک شان

 

#پایگاه_تحلیلی_خبری_لرپرس

 

انتهای خبر/

دانلود دکلمه عاشقانه جدید بهمراه اشعار لری +عکس

فرهنگی موسیقی

 

 

دانلود دکلمه زیبا و جدید به همراه اشعار لری با مضامین 

عاشقانه کاری ماندگار از شاعر قوم لر

علی سرابی یاقوند

تهیه کننده وتدوین

پایگاه تحلیلی خبری لرپرس 

برای دانلود این اثر زیبا روی کلمه 

دانلود کلیک کنید

انتهای پیام/

شعر طنز اجتماعی با موضوع وام

فرهنگی مثنوی های جدید سیاست

 

#تلخندسیاسی    #طول_عمروام

بعدازعمری زندگی بادردورنج بسیار 

آخرزمین گیرشدم بااین دنیای مکار 

ازوقتی چشم گشودم درصف نشسته بودم 

یاسرکاری بودم یامیرفتم سرکار

عاقبت اززندگی لڌتی من ندیدم 

با سختی زندگی اسیرم کردروزگار

تاخونه میرسیدم سریعأ میخوابیدم

رمق دیگر نداشتم ازمشکلات بسیار

ازنوبت گازبگیرتاصف شیرو پنیر

بارهادرصف متروچرت میزدم بیشمار 

ازبس که کارمیکردم بدون استراحت 

تابه خودم اومدم شدم علیل وبیمار

یک روزرفتم اداره برای راه چاره 

نمودم درخواست وام باحالتی گرفتار

باعجزوناله گفتم برس بحال زارم 

وام ضروری میخوام که دردم شده آشکار

مدیرکل امضاکرددادم معاون اول

اونم نوشت برایم برو پیش دفتردار

رفتم پیش دفتردار نامه روکردشماره

گفت بده به معاون نوبت اونه اینبار

رفتم سراغ پاراف نزد آقا معاون 

جوابش راگرفتم باحال زارواشکبار

اینچنین نوشته بود معاون اداره 

تاسال دیگه صبرکن شایدرسداعتبار

حالاسه سال گذشته هنوزوام نگرفتم

درعوض بدتر شدم ندارم دیگر قرار 

وضعیتم وخیم شد بردنم بیمارستان 

بین راه رسیداجل با سند پایان کار

برای کفن ودفنم یک کارتن قندآوردن

اونم ازحقوق کسرشددرردیف بدهکار

خلاصه چهلمم رفت رسید اولین سالگرد

وامم تصویب نشده پوسیدم من در مزار

میترسم ازماجرا دق کننداهل وعیال

برای وام گرفتن بشن از دنیا بیزار

حال علیا گرفته از اینمه حق کشی

که میبند او هر روز در میان این بازار 

شاعر وتحلیلگر #علی_سرابی_یاقوند

وجهه مشترک آیین زرتشت و اسلام

فرهنگی تاریخ تاریخ اقوام

آیین مشترک زرتشت و اسلام

برائت و لعن ونفرین مشرکان در تمام ادیان الهی به وضوح آمده وبه آن اشاره شده در دین حضرت زرتشت علیه سلام وکتاب مقدس آنها نیز اشاره شده 

باتوجه به مصادیق کفر و دشمنان  شعار

مرگ بر امریکا مصداق بارز این نفرین بوده 

در اوستا کتاب مقدس زرتشتیان بیش از 80 مرتبه برای دشمنان و ستمگران آرزوی نابودی شده است. شعار "مرگ" و لعن و نفرین بر ستمگران، از نقاط اشتراک بین مسلمانان و زرتشتیان است.

(برگرفته از کانال تلگرامی سپاه سایبری ایران  )

انتهای خبر /  

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

درباره ما

به وب سایت لر پرس ✋ خوش ✋ آمدید قوم لر یکی از سربلندترین اقوام ایرانی است که نقش بی بدیلی در ساختن تمدن ایرانی ایفا کرده است.مردمان لرزبان در کشورهای ایران-عراق-سوریه-چین-عمان -ترکیه- روسیه و افغانستان زندگی می کنند. لرزبان ایران در جنوب غرب کشور و در امتداد کوههای سر به فلک کشیده زاگرس سکونت دارند.لرستان پشتکوه یا ایلام امروزی از دیر باز یکی از اصلی ترین سکونتگاههای قوم لرمحسوب می شده و می شود.

جستجو

تصاویر منتخب

آرشیو

نويسندگان

لینک دوستان

اشعار لری

شبکیا اجتماعی

موضوعات

 

پایگاه تحلیلی خبری لرپرس

ارائه اخبار وتحلیل های جامع _ معرفی قوم لر _ارسال آهنگ ها و دکلمه های قدیم و جدید_ معرفی جاذبه های طبیعی باستانی گردشگری