تصاویر انتخابی

حقیقت غدیر و اسرار نهفته در آن

فرهنگی بسته خبری

 

‍ نگاهی کوتاه براهمیت #حقیقت_غدیرخم

حادثه غدیر آنقدر با شکوه و با عظمت است که پس از گذشت بیش از هزارو چهارصد سال همچنان مورد توجه مردم به خصوص علما و دانشمندان اسلامی اعم از شیعه و سنی است و سؤالات زیادی در مورد واقعه غدیرمحتوای غدیر و هدف غدیر وجود دارداما آنچه با مطالعه تاریخ و آثار ارزشمند علمای فداکار می توان دریافت این است که اصل ماجرای غدیر قابل انکار نیست واگرهمین اصل رابدرستی برای مردم جهان بازگوکنیم آنوقت حقیقت ومظلومیت شیعه برهمگان آشکارمی گردد...

اماانچه حائزاهمیت بوده این است که درعصرکنونی که عصرارتباطات هست میتوان برای فهم حقیقت بدرستی مشابه سازی کردکه چگونه عده ای بعداز رحلت امام ازمسیرانقلاب خارج شده باعصری که خالی ازوسایل ارتباط جمعی بوده چگونه مخالفان کتمان کردندحقایق را که نتیجه آن شکاف های عمیقی بوددردین وزمینه سازحوادث تلخی همانند غصب جایگاه امامت ،آتش زدن درب خانه دخترپیامبر بوده که درادامه آن حادثه #عاشورا ازتراوش فکری سقیفه سازان پدیدآمد.

ازپیامدهای بارز سقیفه رواج #امام_کشی ومخالفت باوارثان حقیقی خلقت بوده .

امروزه هم #سقیفه_سازان_مدرن بدنبال حذف جایگاه #ولایت_فقیه هستندکه دراین راستاازهیچ کوششی دریغ نمیکنندوفرق جماعت دیروزوامروز در اسامی بوده وگرنه نگرش همان است .

اگرحقایق #غدیر برملا گردد #تاریخ از سیاهی لبریز شود

حقیقت غدیریعنی خط بطلان برتمام اختلافات جهان اسلام 

#علی_سرابی_یاقوند

شاعروتحلیل گرسیاسی

 

#پایگاه_تحلیلی_خبری_لرپرس

@lorigeram

زیباترین شعر غدیر خم + تصویر

فرهنگی ادبیات کهن عکس نوشته های لری بسته خبری

 

#علیانوشت 

              ( غدیرخم )

غدیر نه یک تالاب که امواجی خروشان است

و درمیخانه عشاق درون خم جوشان است

غدیر یک برگ تاریخ نیست که آرام بگذری ازآن 

غدیر آیین دین باداکه تاریخ از او نشان است

غدیرختم رسالت نقطه آغاز دینداری ست

که در آیینه هستی حریم وصل جانان است

غدیر پایگاهیست والا که مملوبوده ازدانش 

درون جمله هایش عالمی آشکاروپنهان است

غدیر رامعرفت خواهدکه بشناسی طریقت را

برای اهل علم مانندخورشید درخشان است

غدیرآغازگر نور امامت بوده است بعد از نبوت

که منظومه ای از نام علی همراه قرآن است

غدیربانگ بلند من کنت مولای نبی آخرین بوده 

که اتمام رسالت با همین جمله رو به پایان است

تمام دلخوشی های علیا دراین دنیا چنین بوده

منتظر ظهور حضرت صاحب عصروزمان است

شاعر ونویسنده #علی_سرابي_یاقوند

#پایگاه_تحلیلی_خبری_لرپرس

@lorigeram

شعر طنز سیاسی در خصوص قیمت پراید

فرهنگی تصاویرزیبا بسته خبری

#تلخندسیاسی 

از کرامات شیخ مان هزاران ماشاءالله

پراید نود میلیون تومان علی برکت الله

 این قیمت ها بجز گوش مسئولین  

کر کرد گوش هفت آسمان علی برکت الله 

 هرثانیه بالا رودقیمت اجناس ها 

چون میخرنداین مردمان علی برکت الله

جن وملک مات شدکه شیخ حسن

چطورتسخیرکرد پارلمان علی برکت الله

در هیچ کجای این دنیا چنین نیست

که تورم برود تا آسمان علی برکت الله 

شیخ حسن کاری کرده تا قیامت 

ازجفاهانباشیم مادرامان علی برکت الله

این دولت لیبرالیسم غربی 

بادروغهافنانموده ایمان علی برکت الله

بجز انجام فرامین جناب کدخدا 

نداردتعهدی به عهدوپیمان علی برکت الله 

تا جناب شیخ حسن تشریف دارند

راه رونق راگرفته باسیمان علی برکت الله

میدانید که یزید همیشه میگفت

هنگام رفتن مهمان علی برکت الله

علیا هم مبهوت شده که عاقبت 

کجابوده آنتهای این رمان علی برکت الله

حاصل انتخاب بددولتی آلوده ست 

بجز تحمل ندارداو درمان علی برکت الله 

مسئول بد نمادکرونا سیاست است

بانبوداومامیگیریم سامان علی برکت الله

شاعرونویسنده : #علی_سرابی_یاقوند 

#پایگاه_تحلیلی_خبری_لرپرس 

حضرت مسیح وامام مهدی در یک قاب با ترجمه هندی وانگلیسی

عکس بسته خبری

 

وقتی این تصویر رو طراحی می کردم  این جمله  برایم مجسم شد که :

Or Mehdi  frames your waiting seconds and embraces the knee of grief in loneliness and homelessness.

Son of man, see how the Son of God, How to decorate a church with waiting flowers to welcome

You are the most beautiful manifestation of God

 

या मेहदी जहान आपके इंतजार के सेकंड को फ्रेम करता है और अकेलेपन और बेघर होने के दुःख के घुटने को गले लगाता है।

सन ऑफ मैन, ईश्वर के पुत्र को देखें, कैसे वह एक चर्च को प्रतीक्षा फूलों से सजाता है

आप भगवान की सबसे सुंदर अभिव्यक्ति हैं

 

یا مهدی جهان به انتظار آمدنت ثانیه ها را قاب می گیرد و در تنهایی و غربت زانوی غم را بغل کرده 

ای فرزند آدم ببین چگونه فرزند خدا  کلیسا را با گلهای انتظار جهت استقبال آذین نموده است 

شما زیباترین جلوه حق هستید 

شاعروطراح:  علی سرابی یاقوند 

منتظران ظهور

ترجمه جدید دعای فرج امام زمان عج الهی عظم البلاء به انگلیسی

فرهنگی بسته خبری

ترجمه جدید دعای عظم البلا بر اساس کلمات نه تعابیر و سعی شده بهترین کلمات را بکار ببریم 

إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ

God, the calamities have increased

Fear became apparent

 The curtain was lifted

Hope was cut off

 The size of the earth is compressed and narrowed

The sky has cut off its blessings

greatness is yours

 You are our support, both in hardship and in ease

Peace be upon Muhammad and the family of Muhammad

Those rulers whose obedience you have made obligatory upon us

In this way, you revealed to us their knowledge of their status and dignity

In their right, let us get rid of these problems and difficulties

Like blinking or even faster

Or Muhammad, Or Ali, Or Ali, Or Muhammad

You are enough for me

Help me that you are my helper

You are our master and master, Or owner of time

We shout, we shout, we shout,

Accept me Accept me Accept me 

Right now right now Right now 

Very soon very soon Very soon 

Oh you God, you are the Most Merciful of all

By the right of Muhammad and his pure family

خدایا ، مصیبت ها بیشتر شده است

ترس آشکار شد

پرده برداشته شد

امید قطع شد

اندازه زمین فشرده شده و باریک است

آسمان نعمت های خود را قطع کرده است

عظمت مال شماست

شما پشتیبان ما هستید ، چه در سختی و چه در سهولت

درود بر محمد و خاندان محمد

آن حکام که اطاعت شما را بر ما واجب کرده است

به این ترتیب ، شما دانش آنها را در مورد وضعیت و عزت آنها به ما نشان دادید

در حق آنها بگذارید از شر این مشکلات و مشکلات خلاص شویم

مانند چشمک زدن یا حتی سریعتر

یا محمد ، یا علی ، یا علی ، یا محمد

شما برای من کافی است

به من کمک کن که تو یاور من هستی

شما استاد و ارباب ما هستید ، یا صاحب زمان هستید

ما فریاد می زنیم ، فریاد می زنیم ، فریاد می زنیم ،

مرا قبول کن قبول کن مرا قبول کن

همین الان همین الان

خیلی زود خیلی زود خیلی زود

خدایا ، تو مهربان تر از همه

به حق محمد و خانواده پاک او

التماس دعا 

اجرای دعای الهی عظم البلاء با زیر نویس

انگلیسی جهت مشاهده بر روی کلمه تماشا کلیک کنید

 

انتهای خبر/ 

شعر جدید+ عکس +منتظران ظهور2

دلنوشته های زیبا بسته خبری

    #زخم_دل

بازهم آتش گرفته ای خدا تنهایی ام

سوختم ازانتظار وغربت شیدایی ام

 

در فراق یوسفم غمخانه گشته حال من

نیست دیگرروشنی درساحل بینایی ام 

 

آنچنان درغم واندوه مویه هاسرداده ام

 که زمین هر دم زند برتارک رسوایی ام 

 

مینیشنم در کنار غصه های هر شبم  

تا بگیرم در بغل گریه های رهایی ام 

 

گر بیاید از سفر آن نازنین یاور من 

میدهم نذر قدوم او همه دارایی ام 

 

علیاشد آواره در تاریکی دلواپسی 

پس کجاست یارب گل روشنایی ام

 

شاعرونوبسنده #علی_سرابی_یاقوند

#پایگاه_تحلیلی_خبری_لرپرس 

شعر جدید+ عکس +منتظران ظهور

مثنوی های جدید بسته خبری

 

السلام علیک یا اباصالح المهدی

 

بیا که بی تو خورده ترک گلدان ایمانم

بدون احساس شده ام  سردر گریبانم

 

سالهاست ایستاده ای کنارانتظار ما 

از اینهمه صبوریت غم برده سامانم 

 

بی خبر مانده ایم از حال پریشان تو 

وای چقدرشرمنده از این حال ویرانم 

 

در هوای نفس زمان اسیر و دربندم من

تاکه گفتم نفروشم به هوایی مه تابانم 

 

روزگارم شده آتش از فراق و دوریت 

که بدون توشرر افتاده در آیینه جانم 

 

اینهمه بی خبری از تو خجالت دارد 

علیاگویدشرم دارم که بگویم بده امانم

 

شاعرونویسنده: #علی_سرابی_یاقوند

 

مهدی زهرا توکجایی +شعر+عکس نوشته

فرهنگی بسته خبری

#علیانوشت 

               #دربندجهالت 

مهدی زهراپس کجایی نظری کن توبه احوال ما

تنگ شده حوصله وپاییزغم زردکرده اشکال ما 

کاش بیایی که سحر بی تو نداردحس دلدادگی 

تیرزمان شکسته قاب مرام ورخسار آمال ما

رفته از این دنیا شکوه غیرت وهیبت مردانگی 

بجزدورنگی و ریا نمانده در شیوه اعمال ما

گردیده خشک درخت زیبای صفادرباغ مهربانی 

چشمان جادوی دنیاشدباعث و بانی اغفال ما

درچشمه سار عاشقی جاری شده ننگ زمین

تراوش اندیشه ها سد ساخته مقابل جلال ما

نوشته علیا این چنین هشدار ای اهل زمان

اسیرغمهاشده است دردشت خون جمال ما

 زشتی و حیله و خطا نقش شده در رفتار

مگربیایدیوسف وطلوع کندزیبایی وصال ما

شاعرونویسنده : #علی_سرابی_یاقوند

 

انتهای خبر

شرایط انتخاب اصلح قسمت پایانی

سیاست بسته خبری

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

قسمت پایانی شرایط انتخاب اصلح 

 

اگر بخواهیم شاخص های یک فرد را برای احراز نماینده بودن مجلس درنظربگیریم بطور خلاصه ودریک جمع بندی کلی میتوان چنین نوشت :

 

۱- مشخص بودن مواضع سیاسی وجناحی که میتواند تاحد زیادی بیانگر پندار و کردارنهان او میباشد ... 

۲-مردمی و ساده زیست باشدخود دردمند و جرکشیده باشد

۳-آشنایی وشناخت نیازهای مردم بر اساس اولویت 

۴-داشتن شجاعت لازم برای دفاع از حقوق مردم در تمام زمینه ها

 ۵-آشنابه مسائل مختلف ، فرهنگی – اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی جامعه 

 ۶-داشتن تخصص در یک یا چند موضوع به نحوی که بتواند در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی موثر واقع شود.

۷- داشتن تجربه موفق کاری و آشنایی کامل به مشکلات اداری وتلاش درحل مشکلات مردم بصورت جامع 

۸- داشتن قدرت نفوذ و توانایی ایجاد ارتباطات سیاسی در سطوح مختلف ایجاد رابطه صحیح با دولتمردان در راستای حل مشکلات حوزه انتخابی و همچنین قدرت تعامل و همگرایی با مسئولان شهرستانی ، استانی و کشوری در همین راستا

۹- پایبندبه اصول انسانی و اخلاقی– امانتدار بودن– الگو بودن به لحاظ شخصیتی و اخلاقی – رعایت تقوا و پرهیزگاری_وفادار به عهد وپیمان

۱۰-داشتن قدرت نفوذ کلام در بین اقشار مختلف مردم – توانایی ایجاد ارتباط با تمامی اقشار جامعه– توانایی در ایجاد وحدت ، همدلی و وفاق 

۱۱- داشتن مقبولیت و محبوبیت عام و خاص در سطح جامعه هدف براساس پیشینه

۱۲- برنامه محور بودن و استفاده از خرد جمعی در نظر و عمل – انعطاف پذیری در برابر نظرات و انتقادات

۱۳- شایسته گزینی و رعایت عدالت در تصمیم گیری هاانصاف در قضاوت و خارج نشدن از دایره انصاف در تمام امور داشتن نظم و انضباط در امور

۱۴- قدرت مقابله با مفاسد اقتصادی

۱۵- مشورت با نخبگان در تصمیم گیریهای کلان و مهم

۱۶- توانایی ارائه طرحهاباهدف اشتغال و تولید 

۱۷- تعامل با گروههای مدنی و انجمن ها و رسانه های دیداری شنیداری و نوشتاری .صبر ، حوصله ، متانت، تواضع و فروتنی

۱۸- تعهد به اسلام ؛ شاخصۀ کلیدی در انتخاب نامزد اصلح

۱۹-توجه به مسائل فرهنگی ازجمله تلاش درجهت برگزاری مراسمات ملی مذهبی خصوصا بحث مهدویت در جهت زمینه سازی ظهور

۲۰- پایبندی به آرمان های انقلاب؛ مهمترین ویژگی کاندیدای اصلح

۲۱- رعایت اخلاق و تقوای انتخاباتی، مولفۀ بنیادین در شناخت کاندیدای اصلح

۲۲-امانت داری و فساد ستیزی؛ اصل انکار ناپذیر در انتخاب نامزداصلح

 ۲۳-ضرورت تلاش برای سعادت گرایی دنیا و آخرت مردم با اتکاء به رضایت الهی و اجتناب از حزب گرایی و باندبازی

۲۴- مردم گرایی؛ شاخصۀ کلیدی کاندیدای اصلح

۲۵- داشتن برنامه های مدون وبکارگیری افراد صاحب نظر و معتمد بصورت نماینده فعال در نقاط مختلف حوزه استحفاظی علی الخصوص دربین طوایف و ایلات به منظور شناخت و بررسی مشکلات بطور دقیق از نکات حساس ودقت نظر کاندیدای اصلح بوده 

 

درپایان از خداوندمنان آرزومندم که قدرت تشخیص صره ازناصره رابه ماعنایت نماید تا بتوانیم در راستای فرامین ولایت فقیه انتخابی قابل قبول که دارای حجت شرعی باشدراداشته باشیم 

 

ومن الله التوفیق

علی سرابی یاقوند

شاعر وتحلیلگرسیاسی

 

قسمت_اول

قسمت_دوم

قسمت_سوم

 

انتهای خبر/

شرایط انتخاب فرد اصلح (ق۳)

سیاست بسته خبری

 

چگونه نماینده اصلح را انتخاب کنیم قسمت سوم

لرپرس نوشت: درادامه مبحث گذشته بایدعرض کنم : همان گونه که می دانیم، مجلس شورای اسلامی رکن اصلی تصمیم‌گیری و اداره امور کشور است و دو وظیفه کلی «قانونگذاری و نظارتی دارد»

حال چگونه باید نماینده خود را انتخاب کنیم که مجلس شورای اسلامی کارآمدتری داشته باشیم و تصمیمات آن باعث بهبود وضعیت زندگی ما ایرانیان و تحکیم مبانی دینی و اعتقادی و ارزش‌های فرهنگ ایرانی اسل امی در جامعه و ارتقای هر چه بیشتر جایگاه ایران اسلامی در نظام بین‌الملل گردد؟

مجلس به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام از جایگاهی ویژه و تاثیر گذاری برخوردار است، شاید بهترین جمله برای درک جایگاه واقعی مجلس سخن امام (ره) باشد که فرمودند: مجلس در راس امور است حال نهادی با این سطح اهمیت باید جایگاه افراد کاردان، متعهد، با شعور، تحصیل کرده و دغدغه مند باشد و مردم پیش از حضور در اتخابات باید شایستگی این افراد را بررسی کنند.

اگر بگویم در دوره های گذشته انتخابات مجلس هیچ گاه به حساسیت دوره فعلی نبوده است اغراق نکرده ام امروز به لطف برخی جریانات در مجلس مردم به خوبی درک کرده اند که عدم مشارکت در انتخابات و یا نداشتن دقت کافی در این زمینه می تواند چه هزینه های هنگفتی را به کشور تحمیل کند و چه افرادی را وارد این نهاد مهم تصمیم گیری کند لذا این ضرورت وجود دارد که در این فرصت باقیمانده تا شروع کارزار رسمی انتخابات تمامی مردم نهایت دقت را در شناخت کاندیدای اصلح خود به عمل آورند

زمان زیادی به انتخابات مجلس یازدهم نمانده و دو وظیفه ی خطیر ، دو تکلیف اساسی بر دوش همه ما است:

تکلیف اول: اصل حضور مردم در انتخابات

اولویت اول «اصل انتخابات» بعنوان نمایشگاهی از مردم سالاری دینی حکومت اسلامی و ضرورت برگزاری آن با شور و حرارت بالاست.

*تکلیف دوم: «انتخاب»

حال ، فرد حاضر شده و رأی میدهد ، اما به چه کسی ؟! اینجا تکلیف دوم مطرح است.رأی دادن به «بهترین» فرد ، «صالح ترین» فرد . پس تکلیف دوم انتخاب صالح ترین است.

انتخاب «اصلح»…

«اصلح» اسم تفضیل است ، یعنی در «مقایسه» مفهوم پیدا میکند، یعنی از بین چند «صالح» بهترین را انتخاب کردن…

«انتخاب اصلح» تکلیف مهم دوم است.اما مسئله ای که مطرح است ، بحث «انتخاب» است.یعنی ما باید از بین چند فرد صالح ، بهترین را ، اصلح را ، انتخاب کنیم.اما چگونه؟ساز و کار این «انتخاب» مهم چیست؟چگونه به بهترین گزینه و بهترین جواب برسیم؟

راه یافتن فرد اصلح چیست؟

بدیهی است که برای یافتن این سؤال و هر سؤال دیگری در حوزه مسائل نظام و انقلاب باید به نماد نظام و علمدار انقلاب یعنی ولی فقیه رجوع کرد .

نظر رهبر انقلاب در این باره تأمل برانگیز است:

«همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهى است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهى است. قبلًا هم گفتیم که تفاضل و لو کم باشد، در این قضیه بسیار است. باید بگردید، بین خودتان و خدا حجّت پیدا کنید؛ یعنى بتوانید از راهى بروید که اگر «خداى متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأى دادید، بتوانید بگویید به این دلیل. بین خودتان و خدا، دلیل و حجّتى فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رأى بدهید »

«باید خودتان تحقیق کنید، ملاحظه کنید، دقت کنید، از انسانهای مورد اعتمادتان بپرسید، تا به اصلح برسید و اصلح را انتخاب کنید… نگاه کنید، تشخیص بدهید، اصلح را بشناسید و برای ادای تکلیف، اسم او را به صندوق رأی بیندازید»

اهمیت رأی خود را بدانیم

هر رأی می‌تواند در تعیین سرنوشت انتخابات و در ادامه، در تعیین سرنوشت یک طرح و لایحه مؤثر باشد؛ زیرا این یک یک آرای ماست که به نفع کاندیداها خوانده می شود و در نهایت یکی از آنان که بیشترین آرا به نام او نوشته شد، به عنوان منتخب مردم منطقه به مجلس راه می یابد و این تک تک آرای نمایندگانی که همه ما انتخاب کرده ایم است که در رد یا تصویب یک طرح یا لایحه شمارش می شود و در نهایت با تصویب یا رد آن طرح، زندگی ما بدان پیوند می خورد؛ بنابراین، با به یاد داشتن این ضرب المثل ها که «قطره قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود» و «از ماست که برماست»، اهمیت رأی خود را بدانیم.

مغلوب و مقهور تبلیغات نشویم!

در انتخابات، کاندیداهای متعدد با شهرت و توانایی‌های تبلیغاتی مختلف به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و سعی می کنند تا با جلب توجه مردم، آرای آنان را به نام خود کنند. طرح های گرافیکی رنگارنگ، شعارهای گوناگون و جذاب، توزیع بروشورهای حاوی زندگی و سوابق علمی ـ شغلی کاندیداها و وعده های انتخاباتی، پخش هدایای تبلیغاتی و اخیراً تبلیغات تصویری در رسانه های مداربسته بخش خصوصی و سایت ها از مهمترین روش های تبلیغات کاندیداهاست.

روشن است که هر کاندیدا با تبلیغات خود، قصد دارد تا به ما بقبولاند که «او» فرد شایسته برای ورود به مجلس است؛ اما در لا به لای این حجم عظیم تبلیغات، این ماییم که باید مقهور نشویم و کسی را که شایسته نمایندگی ما در مجلس شورای اسلامی است، انتخاب کنیم.

 

با ذکر برخی شیوه ها و ادعاهای رایج کاندیداها در تبلیغات، پیشاپیش تأمل در آنها، شناخت واقعیت و انتخاب کاندیدای اصلح را مورد تأکید قرار می دهیم.

* ادعای از طبقه متوسط، ساده زیست بودن یا مستقل از احزاب و گروه های ذی نفوذ: اگر کاندیدایی با تبلیغات «بسیار پرهزینه»، خود را این گونه معرفی کند، مصداق این ضرب المثل است: «قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را»؟!

 ذکر نسب خانوادگی:

برادر، فرزند، نواده یا عروس یا داماد شهید یا یک شخصیت مشهور دینی، علمی، فرهنگی یا سیاسی بودن از جمله تبلیغاتی است که برخی از کاندیداها در تبلیغات خود از آن استفاده می کنند. این نسبت هر چند می تواند نشانه مقبولیت اجتماعی فرد باشد، نباید ما را از ملاکهای فردی وی غافل کند؛ زیرا از فضل پدر، پسر چه حاصل! ملاک ما برای انتخاب وی برای نمایندگی مجلس، باید حسن شهرت خود او و توانایی ها و شایستگی های فردی وی باشد.

سوابق شغلی متعدد:

برخی از کاندیداها با ذکر سوابق شغلی بسیار برای خود، آن را نشانه تخصص و توانایی خود معرفی می کنند که این مسأله نیز جای تأمل دارد؛ اگر این سوابق شغلی، «دراز مدت»، «در حوزه تخصصی فرد»، «به سوی مسئولیت های مهم تر و بالاتر» و «با موفقیت چشمگیر» باشد، نشانه توانایی و کفایت وی است؛ اما اگر شغل های پی در پی وی، «در حوزه های گوناگون و بدون ارتباط با تخصص وی»، «کوتاه مدت»، «با فراز و نشیب» و «بدون دستاورد خاص» باشد، مزیت محسوب نمی شود.

 احراز چند شغل:

یکی دیگر از شیوه های تبلیغاتی مرسوم کاندیداها، ذکر چند مقام و مسئولیت به عنوان «شغل های فعلی» است. با توجه به اهمیت مسئولیت نمایندگی مجلس ـ که به تنهایی وقت بسیاری می طلبد ـ چند شغل دیگر داشتن نه تنها مزیت نیست، بلکه در صورت تداوم این شغل ها در دوره نمایندگی، فرد را از انجام وظیفه نمایندگی بازمی دارد؛ زیرا به گفته خواجه نظام الملک طوسی در سیاستنامه: «کسی که به دو کار مشغول باشد، پیوسته یک کار ناکرده آید یا هر دو کار».

 مستقل یا حزبی بودن:

همه کاندیداها در سه دسته «مستقل»، «مورد حمایت گروه ها» و «عضو حزب» جای می گیرند و هر یک به نوعی سعی می کنند این موضوع را به عنوان یک مزیت تبلیغ نمایند؛ در حالی که هیچ یک از این سه موضوع به خودی خود مزیت نیست و باید به شاخص های دیگر نگریست.

ادامه دارد....

علی سرابی یاقوند

 

شعرولایت +عکس نوشته

فرهنگی مثنوی های جدید بسته خبری

#علیانوشت :

شعردلدادگی 

شکر الله که هنوز اهل ولایت هستم 

گوش بفرمان ولی حامی ملت هستم

 روزیکه باسیدعلی پیمان یاری بستم

در برابرحوادث عهد خود را نگسستم 

چونکه میدانم وصی حضرت دلداراست

جانشین حضرت مهدی و پرچمدار است

میرسد روزیکه اشکار می شودبرهمگان

ساده زیستی و درستی همه کردارشان

رهبری که در شجاعت بدون همتا بوده

درسیاست عاری از دورنگی یا ریا بوده 

نام او وحشت به جان دشمنان انداخته

چون که ازعاشورا ایستادگی را آموخته

شکر الله که مرید رهبری فرزانه ام 

گرد شمع حکمت او همیشه پروانه ام 

ناخدایی که در گرداب سهمگین زمان 

می تابد نور امید در رفتار و کلامشان

در حکومت داری مانند امیر عاشقان 

حمایت میکندازحق وحقوق محرومان

تا نفس در سینه علیا باشد ماندگار

دفاع از سید علی بوده برایش افتخار

شاعرونویسنده: #علی_سرابی_یاقوند

#پایگاه_تحلیلی_خبری_لرپرس 

 

انتهای خبر/ 

خصوصیات فرد اصلح قسمت دوم

فرهنگی بسته خبری

 

باسلام همانطورکه مستحضرهستید درخصوص انتخاب افراد برای نماینده مجلس شدن باید دارای یکسری خصوصیات باشد که مردم به آن رای دهند لذا برهمین اصل برآن شده تا در چهار فسمت این فاکتورهارا تقدیم حضورتان کرده امیدوارم بتوانیم آنشخص که لایق بوده را راهی بهارستان نماییم...

بعد از پايان پروسه ثبت نام و بررسي صلاحيت نوبت شناخت مردم و انتخاب كانديداي اصلح و كارآمد براي صحنه قانونگذاري در كشور است ؛ يك نماينده ارزشي چه اصولگرا و چه اصلا ح طلب و چه مستقل بايستي اين ويژگي ها را داشته باشد تا بتواند وظيفه خطير نمايندگي را به خوبي انجام دهد.

1- امانتدارباشد

طبق اين آيه قرآن كريم مومنين افرادي هستند كه امانتدار هستند و نماينده بايد مومن باشد و در نتيجه امانتدار ملت «الذين لا ماناتهم و عهدهم راعون» نماينده مجلس بايستي امانت مردم را كه همان نمايندگي از سوي آنان است با تمامي توان انجام داده و هرگز بازيچه مثلت شوم زر و زور و تزوير قرار نگيرد.

2- شناخت مطالبات مردم وپیگیری مستمرتاحصول نتیجه

او بايستي در دفاتر مردمي خود نماينده هايي به كار گماشته تا درد دل مردم و مشكلا ت آنان را رصد كرده و به طور مستمر به او گزارش داده تا او در وظيفه نظارتي خود مطالبات به حق آنان را با قاطعيت تمام پيگيري نمايد.

3- صداقت در تمام جهات 

او بايستي با صداقت با موكلا ن خود ارتباط برقرار كرده و هرگز به آنان ناسپاسي نكرده و پشت به آنان ننمايد و از ارائه آمارهاي ناصحيح كه اين روزها مد شده است اجتناب نمايد.

4- وكيل الدوله نبودن

او هرگز به خاطر هواي نفس و دنيا و مصلحت هاي دنيايي نبايستي در مقابل خطاهاي آشكار دولت و قانون گريزي آن سكوت نمايد بلكه بايستي با نطق هاي مستدل به دولت و دولتمردان تذكر داده و مسير صحيح را به آنان بنماياند.

5- عمل به گفته ها و قول خود

بر طبق اين آيه قرآن كريم كه « يا ايهاالذين آمنو لم تقولون مالا تفعلون كبرمقتا عندالله ان تقولو مالا تفعلون» او بايد به مردم قولي را بدهد كه بتواند به آن عمل نمايد نه به خاطر راي آوردن، آنها را مانند خيلي از دولتمردان فعلي سركار گذاشته و به وعده هاي فريبنده دلخوش نمايد. او بايد بداند كه بالا خره مردم به حقيقت دست پيدا خواهند كرد.

6- آگاه و متخصص در مسايل سياسي اجتماعي فرهنگي و اقتصادي

يك نماينده كه اشراف به مسايل نداشته باشد اولا مقام نمايندگي را غصب كرده و ثانيا خيلي زود بازي بازيگران را مي خورد.

7- الگو بودن به لحاظ اخلا قي و شخصيتي

8- وام دار مراكز قدرت و ثروت نباشد

نماينده بايد رسالت معنوي و مردمي خود را در پيشگاه خداوند به خوبي انجام داده و به سوگندي كه به قرآن كريم ياد كرده وفادار باشد.

9- زاهد بودن در زندگي دنيوي

امام علي(ع) در نامه 45 نهج البلا غه خطاب به والي خود عثمان ابن حنيف كه ظاهرا به فرمايش حضرت خطا كرده و دعوت مهماني اشراف را قبول كرده و موجبات ناراحتي توده مردم را فراهم كرده مي فرمايد«اي عثمان ابن حنيف شنيده ام كه تو را به مهماني خاصي دعوت كرده اند و تو شتابان رفته اي و خورش هاي رنگارنگ خورده ايآيا در آن لحظه نمي دانستي كه تحت حكومت تو مردمي هستند كه حتي يكبار سيري را به ياد ندارند… اي عثمان ابن حنيف هركس را مولا يي است و من مولا ي تو هستم. من در حالي كه مي توانستم عسل مصفا بخورم به دو قرص نان جو اكتفا كرده ام. تو نمي تواني مثل من باشي اما حداقل حدود حكومت علي را رعايت كن. نمايندگان بايستي زندگي ساده و مردمي داشته باشند همانند حضرت امام و مقام معظم رهبري. تا درد مردم را بفهمند و فشار سنگين تورم را كه شانه هاي آنان را خرد كرده احساس كنند و آن وقت مي توانند وظيفه خود را انجام دهند.

10- اسير مكتب توجيه و مصلحت انديشي ريا كارانه نشدن

او بايد بداند كه وظيفه «امر به معروف و نهي از منكر» به خصوص در مقابل انحرافات قانوني دولتمردان يك وظيفه است و نبايد هرگز به توجيه وضعيت موجود بپردازد مگر در موارد خاص كه ربط به امنيت كشور داشته باشد. او نبايد به خاطر راي آوردن در دوره بعد حقيقت را فداي مصلحت كند و بداند كه اولا در پيشگاه خداوند مسوول بوده و ثانيا اگر وظيفه خود را خوب انجام دهد مردم فهيم و قدرشناس ايران از او حمايت خواهند كرد و او نيازي به حمايت قدرتمندان نخواهد داشت.

11-برنامه داشتن و با هدف بودن 

اوبايستي قبل از انتخابات يك برنامه قوي و كارشناسي شده در همه ابعاد با مشورت متخصصان متعهد ونخبگان حزب سياسي كه از سوي آنان حمايت شده فراهم نمايد. افسوس كه جاي احزاب فراگير خالي است و دولت ها احزاب را سدي در مقابل قانون گريزي خود مي دانند. همه مي دانند كه در نظام دموكراسي و سيستم پارلماني ضرورت احزاب فراگير يك اصل است.

12-عدم سكوت در برابر انحرافات قانوني دولتي كه برخاسته از تشكيلا ت سياسي خود اوست

 

13-نماينده بايد شجاع بوده و اسير تهديدهاي قدرت هاي شيطاني نشود

اميد كه مردم ما در اين برهه حساس در انتخابات شركت كرده و نمايندگاني با اين خصوصيات را دراین دوره مجلس شوراي اسلامي انتخاب نمايند.

 

ادامه دارد... 

 

علی سرابی یاقوند

 

انتهای خبر/

مناجات با خدای عاشقان +شعر +عکس

فرهنگی دلنوشته های زیبا تصاویرزیبا بسته خبری

 

#علیانوشت

 #توسل

باز آمد شب استغاثه های دل من 

باز هم موج دعاپیچیده درساحل من

باز در حسینه نشسته ام به این امید

که مرانجات دهی از مکرشیطان پلید

باز دستان من و یک آسمان نوای غم 

باز با ندبه ببین ذکر توسل  به لبم

باز چشمان من ایستاده کنار انتظار

تا بچینم گل استجابت را بنام یار 

بازهم درسبدعشق صلوات را چیدم

چونکه بادا کلید تمامی آرزو و امیدم

بارها باحسرت از کوچه ی یار کردم گذر

بارها از سر شب ناله زدم تابه سحر

 یا رب امشب نظری کن توبه چشمان ترم

چون تویی تنها امید این دل  پر آذرم 

یا رب جز درگاه پاک تو به کجا بروم 

بی تو من باغصه های روزگار همسفرم  

گرچه یا رب ناتوان و خسته و زار ذلیلم

دل به امید توبستم رحمتت بادا دلیلم 

بارها گذشتی تو از تمام خطاها در کردارم

بارهاتوبه شکستن شده آیینه ای در رفتارم

امشب از جام شرابت جرعه نوش مستم کن

در مسیر خوب رویان فارغ از هستم کن 

یارب از مهدی زهرا من ندارم خبری 

انتظار در انتظار برجانم زده شرری

 حرف علیا همین است در فصلی غریب

حیرانم تا طلوع  أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ

شاعر ونویسنده : #علی_سرابی_یاقوند 

آیا قیام امام زمان عج باشمشیراست

فرهنگی بسته خبری

 

آیا قیام امام زمان(عج) در آخرالزمان با «شمشیر» است؟

 

انقلاب امام زمان(عج) در پاره‌ای از قسمت‌ها یک انقلاب خونین خواهد بود و خون‌های کثیف کالبد جامعه بشری با تیغ او بیرون خواهد ریخت، ولی مفهوم این سخن آن نیست که او بی‌حساب خون می‌ریزد و بی‌دلیل می‌کشد.

یکی از سؤالاتی که درباره مهدویت و عصر ظهور پرسیده می‌شود، این است که آیا امام زمان(عج) با شمشیر قیام می‌کنند.

*مفهوم شمشیر

تنها این سؤال باقی می‌ماند که پس این همه تغییرات مربوط به «قیام به شمشیر» در مورد مهدی(عج) چه مفهومی دارد؟ حتی در دعاهایی که درس آمادگی برای شرکت در این جهاد آزادی‌بخش بزرگ می‌دهد انتظار آن روز را می‌کشیم که با شمشیر کشیده «شاهراً سفیه» در صفوف این مجاهدین قرار گیریم.

اما حقیقت این است که «شمشیر» همیشه کنایه از قدرت و نیروی نظامی بوده و هست همانگونه که «قلم» کنایه از علم و فرهنگ است، شک نیست که حتی در میدان جنگ‌های سنتی پیشین سلاح‌های مختلفی جز شمشیر به کار می‌رفته، همچون تیر و نیزه و خنجر، ولی همواره می‌گویند اگر در برابر فلان موضوع سر تسلیم فرود نیارید «حواله شما با شمشیر است» یا گفته می‌شد «به زور شمشیر حق خود را می‌گیریم» یا از قدیم معروف بوده «کشور با دو چیز اداره می‌شود، قلم و شمشیر» و همه اینها جنبه سمبولیک دارد و مفهوم آن تکیه بر قدرت و استفاده از نیروی نظامی است.

ضرب‌المثل‌های زیادی امروز در این زمینه در دست است:

می‌گویند: «فلان کس شمشیر را از روبسته!» یعنی، آشکارا قدرت‌نمایی می‌کند.

«شمشیر میان ما و شما حکومت خواهد کرد!» اشاره به اینکه جز از راه جنگ مسأله حل نمی‌شود.

«شمشیرها را غلاف نمی‌کنیم تا به هدف برسیم!» کنایه از اینکه مبارزه را تا آخر ادامه خواهیم داد.

«فلان کس شمشیرش را غلاف کرده!» یعنی، دست از مبارزه برداشته است.

فلان کس شمشیر دو دم است!»، یعنی از دو سو مبارزه می‌کند.

در تمام این تعبیرات، شمشیر کنایه از قدرت و مبارزه است؛ در روایات اسلامی نیز می‌خوانیم: «الجنه تحت ظلال السیوف»؛ بهشت در سایه شمشیرهاست، «السیوف مقالید الجنه»؛ شمشیرها کلیدهای بهشتند!

همه اینها اشاره به جهاد و جانبازی و استفاده از قدرت است و این‌گونه تعبیرات سمبولیک از «شمشیر» یا «قلم» در زبان‌های مختلف فراوان است.

از اینجا روشن می‌شود که منظور از قیام مهدی(عج) به سیف، همان اتکای بر قدرت است؛ برای اینکه گمان نشود که این مصلح بزرگ آسمانی به شکل یک معلم، یا یک واعظ و یا راهنمای مسائل اجتماعی ظاهر می‌شود و رسالت او تنها اندرز دادن مردم است.

بلکه او یک رهبر دورنگر و دوراندیشی است که نخست از حربه منطق بهره‌گیری کافی می‌کند و آنجا که گفتار حق سودی نبخشد که در مورد بسیاری از زورگویان و جباران سودی هم نخواهد داد، دست به شمشیر می‌کند؛ یعنی متوسل به قدرت می‌شود و ستمکاران را بر سرجای خودشان می‌نشاند یا در صورت لزوم، وجود کثیفشان را از سر راه برمی‌دارد و شک نیست که برای اصلاح گروهی از مردم جز این راهی نیست که گفته‌اند: «الناس لا یفیمهم الا السیف»؛ کار مردم جز با شمشیر راست نشود!

و به تعبیر دیگر، او تنها وظیفه‌اش روشنگری و ارائه راه نیست، بلکه وظیفه مهمترش ـ علاوه بر این ـ اجرای قوانین الهی و به ثمر رساندن انقلاب تکاملی اسلام و رساندن به مقصد و ایصال به مطلوب است.

گرچه از گفتار بالا این نکته نیز روشن شد، ولی تصریح به آن لازم به نظر می‌رسد که برخلاف پندار بعضی کوته‌فکران که چنین می‌پندارند، او به هنگام قیامش بی‌مقدمه دست به سلاح می‌برد و طبق آن افسانه دروغین «آنقدر خون می‌ریزد که خون به رکابش می‌رسد!» نخست از طریق رهبری فکری و روشنگری در همه زمینه‌ها می‌پردازد.

به تعبیرسازی مذهبی «اتمام حجت» می‌کند، آن چنان که هر کس کمتری آمادگی برای پذیرا شدن منطقی آیین حق داشته باشد روشن شود و تنها کسانی باقی بمانند که جز از طریق توسل به زور و خشونت اصلاح‌پذیر نیستند.

از قرائن روشن بر این موضوع ـ گذشته از اینکه دلیلش با خود آن است ـ اینکه می‌دانیم روش او روش پیامبر اسلام(ص) است؛ او ۱۳ سال تمام در مکه به دعوت پنهان و آشکار مشغول بود و آنها که پذیرای حق بودند، گرد او را گرفتند؛ ولی گردنکشان یاغی و زورمند که اکثریت توده نادان را به دنبال خود می‌کشانیدند در برابرش بپا خاستند و او به ناچار به مدینه آمد و با تشکیل حکومت اسلامی و فراهم ساختن قدرت، در برابر آن‌ها ایستاد و راه خود به سوی یک دعوت عمومی گشود.

گرچه در زمینه دعوت اسلام نیز سمپاشی زیاد شده که آیین شمشیر است، ولی بهترین سندی که امروز در برابر آنها در دست است و خوشبختانه نتوانسته‌اند آن را بپوشانند یا از میان ببرند همین قرآن است.

اگر چهره اسلام یک چهره توسل به خشونت و زور بود، در قرآن برای اثبات حقایق این همه استدلال نمی‌شد؛ این همه در موضوع خداشناسی و معاد دو اصل اساسی اسلام تکیه روی دلایل گوناگون نمی‌شد؛ این همه متفکران و صاحبان عقل و اندیشه را به داوری نمی‌طلبید؛ این همه سخن از علم و دانش نمی‌گفت؛ یک رژیم خشن نظامی استدلال نمی‌فهمد و حتی به هنگام توسل به زور نیز موضع خود را با دلایل منطقی به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر مشخص می‌سازد.

به هر حال، او در این روش همانند پیامبر(ص) عمل می‌کند، به اضافه اینکه در عصر او سطح افکار عمومی بالاتر آمده و توسل به منطق ضرورت بیشتری دارد، همان‌گونه که در برابر خشونت روزافزون گردنکشان زورگو، خشونت لازم است.

مسلماً انقلاب او در پاره‌ای از قسمت‌ها یک انقلاب خونین خواهد بود و خون‌های کثیف کالبد جامعه بشری با تیغ او بیرون خواهد ریخت و در هیچ جامعه فاسدی جز از این راه اصلاحات بنیادی مایه نخواهد گرفت؛ ولی مفهوم این سخن آن نیست که او بی‌حساب خون می‌ریزد و بی‌دلیل می‌کشد؛ درست همانند طبیبی است که در خون گرفتن از کالبد بیمار نهایت دقت را به عمل می‌آورد!

 

منبع:*کتاب «حکومت جهانی مهدی-آیت الله مکارم شیرازی» به نقل ازپایگاه راقبون

 

انتهای خبر/

سخنرانی کوبنده حاج فریدون حسنوند در مجلس شورای اسلامی

بسته خبری

نطق کوبنده پیش از دستور دکتر فریدون حسنوند 

رئیس کمیسیون انرڗی و نماینده مردم محترم اندیمشک 

با موضوع :

گرانی بنزین و تبیین پشت پرده اغتشاشات 

برشمردن اهداف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی

ازایجاد ومدیریت اغتشاشات وآشوب های خیابانی

به بهانه گران شدن بنزین باهدف براندازی

اشاره به وضعیت داخلی وبعضا بحرانی کشورهای همسایه

و همچنین تاکید بر ادامه تقویت محورمقاومت اسلامی و...

جهت شنیدن این مطالب به دو صورت 

غیر مستقیم و مستقیم 

بر روی کلمه 

دانلود  بصورت غیرمستقیم  

دانلود بصورت مستقیم

کلیک نمایید

 

انتهای خبر/

فرق انتقاد و تخریب

سیاست بسته خبری

هوالمحبوب 

درآستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی لازم دانسته تا صرفاجهت آشنایی ویادآوری  گذری ڪوتاه بر حقیقت انتقادوفرق آن باتخریب را درچهارچوب معانےحقیقے وتاثیرات مستقیم آن برافڪارعمومے با بیانےساده داشته تادراین راستاگامے موثربرداریم

همانطورڪه میدانیدومیدانیم 

*انتقادو تخریب* ازنظر ماهوی به طورڪامل بایڪدیگر تفاوت دارند. *انگیزه انتقادبیشتراصلاح و سازندگے است* انتقاد را می توان ڪنشی اجتماعے مبتنے بر نوعے ارزیابے منصفانه دانست ڪہ نقاط قوت وضعف راهمزمان موردتوجه قرار می دهدودر بهترین حالت به ارایہ راهکار برای رفع نقاط ضعف منتهے مے شوددرحالیڪه *تخریب اما ازابتدا با هدف تقبیح به منظور تامین منافع فردی یا گروهے انجام میشود* ودرنهادآن نیتی خیرخواهانه نهفته نیست تخریب نه تنها بربرجسته سازی نقاط ضعف بنا شده بلڪہ با استفاده ازابزارهای تبلیغاتے نقاط قوت راهم ناچیز یاگاه منفی جلوه مے دهد وبه خاطر نبودمنطق درپس ڪنشگری تخریبگران رفتار آنان در بسیاری از موارد به ورطه بے اخلاقے مے افتد... 

انتقادهمواره برمبنای تجربه های موفق یا ناموفق و منطق تجربه گرایی انجام مےشوداما تخریب از هیچ منطق و الگوی رفتاری جز زیر سوال بردن و تقبیح پیروی نمےڪند...

تخریب گرایان برای جبران بے منطقے خود در جلب افڪار عمومے در بسیاری از مواردازروش هاوابزارهای ناهنجار یا نامشروع استفاده مےڪنند انتخابے ڪہ گاه هوده ای وارونه به بار مے آورد و اعتبار تخریب گران از بین مےبرد به عنوان نمونه، تخریبگران برای زیر سوال بردن عملڪرد دولتها یا بعضانماینده گان مجلس و... بارها به ابزارهایےچون: *شایعه پراڪنی، وارونه نمایے، سیاه نمایے، توهین و ...* متوسل شده اند...

 نتایج و پیامدهای انتقادوتخریب از زمین تاآسمان تفاوت دارد انتقادبه خاطر برخورداری ازمنطق همه فهم همواره موجب ایجادمطالبه گری عمومے و در نتیجه بهبود واصلاح امور مے شود. تخریب امانه تنها به بهبود امور منجر نمےشودبلڪه به ڪارگیری ابزارهاوروش های نامطلوب در آن سبب افول اخلاق در جامعه هم مے شود...

درمجموع بایدگفت راه انتقادازتخریب جداست انتقادازقاعده قانون پیروی میڪندوتخریب ازافڪارشخصے پیروی ڪرده انتقاداگرمنصفانه باشدسازنده است وتخریب بجزوایرانےافڪارثمری نداردـ

به امیدآنکه انتخاباتی پرشور وبه دوراز تخریب افراد داشته باشیم

 

#علی_سرابی_یاقوند*

_شاعروتحلیل گرسیاسے_ 

 

انتهای خبر/

نگاهی کوتاه به چرایی های بنزین قسمت دوم

بسته خبری

#علت_حمایت_رهبری_از_تصویب_طرح_افزایش_قیمت_بنزین

از زاویه ای دیگر : 

افزایش قیمت بنزین در جلسه ای که سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه حضور داشتند به تصویب رسیده، در این جلسه دو قوه نماینده مردم بودن که با انتخاب مستقیم مردم به این مقام رسیدن (مقننه و مجریه) و یک قوه نماینده و منتخب مستقیم رهبری هست (قضاییه) ...

دو قوه‌ی منتخب مردم رأی به گرانی بنزین دادن، و یک قوه که منتخب رهبری هست (قضاییه) مخالف تصویب این طرح بود، در نهایت با اکثریت آرا طرح تصویب داد...

حال به نظر شما، رهبری باید طرحی که دو قوه منتخب و نماینده مردم تصویب کردن رو زیر سوال ببره و اون رو رد کنه؟ آیا این دیکتاتوری و عدم احترام به نمایندگان مردم حساب نمیشه؟ ....

رهبری بارها به مردم گوشزد کردن که انتخاب درست داشته باشین انتخاب خوب و بد شما به خود شما بر میگرده .... ولی رهبر همچنان مردم رو در این اوضاع بدی که مسبب اون نمایندگان خود مردم هستند، تنها نذاشته و دستور دادن که مسئولین مواظب باشین تا قیمت سایر اجناس و ... گران تر نشه در غیر این صورت قوه قضاییه (نماینده رهبری) باید وارد کار بشه و متخلفین رو شناسایی و مجازات کنه

*علی سرابی یاقوند*

*پایگاه تحلیلی خبری لرپرس* 

برچسب ها بنزین رهبری دولت

نگاهی کوتاه به چرایی های بنزین

بسته خبری

نگاهی کوتاه به چرایی های قبول کردن قیمت بنزین ازسوی رهبری

همانطوریکه همه مامیدانیم دراین خصوص درحال حاضر دولت و مجلس کاملا انسجام درونی خودشون رو از دست دادن!

لاریجانی بدون هیچ اطلاعی به نمایندگان وارد شورای سران قوا شده بود و روحانی حتی با مخالفت اکثر کابینه اش این طرح رو انتخاب کرده الان نمایندگان و احزاب مختلف دارند علیه لاریجانی و روحانی جبهه میگیرن.

(خواه #جنگ_زرگری برای پیشبرد #فتنه ، خواه به دلایل دیگر از جمله #جهل)

 

تنها کسی که داره انسجام سیاسی کشور رو حفظ میکنه #رهبری هست.

 

رهبری با وجود مخالفت خیلی ها در سخنرانی خودش فرمود:"اگر چیزی رو سران قوا تصمیم بگیرن من #حمایت میکنم"

شاید فکر کنید این حرف خیلی روحانی رو خوشحال کرده اما جالبه بدونید اونا منتظر #مخالفت رهبری با طرح #سهمیه_بندی_بنزین بودن تا زودتر این پروژه رو اجرا کنن اما با واکنش رهبری، شکست خوردن و حالا وارد مرحله جدید برای منحل کردن دولت هستن در صورتی که موفق بشن ایران به #عراق تبدیل میشه! این حرف رهبری خودش #حماسه ای بود که تا این لحظه کشور رو از جنگ داخلی نجات داده!

 

همونطور که از اخبار اطلاع دارید حتی کسانی مثل #مطهری و #ظریف صراحتا دارن با روحانی مخالفت میکنن! اما واقعا چرا؟ چرا تمام رفقای فابریک روحانی در این برهه زمانی دقیقا گیر دادن که روحانی باید استیضاح بشه و با کمال تعجب روحانی جوابی به اینها نمیده درحالیکه همیشه منتقدان رو سرکوب میکرد!!!

در حال حاضر تنها هدف اونا #منحل کردن دولت خودشونه شاید شما فکر کنید بله خیلی خوب میشه اگه دولتی به این مزخرفی هرچه سریع تر #استیضاح و منحل بشه اما آیا به این فکر کردید که درصورت ایجاد این خلاء سیاسی چه چیزی برای کشور اتفاق خواهد افتاد؟!

درصورت استیضاح یا استعفای روحانی، احتمالا جهانگیری و لاریجانی هم استعفا میدن و به دلیل برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری، انتخابات مجلس و حتی خود مجلس منحل میشن و تنها رهبری و قوه‌قضاییه باقی میمونه! حالا یک خلاء سیاسی بسیار بزرگ تر از خلاء سیاسی عراق داخل ایران ایجاد میشه که قطعا پتانسیل آغاز یک جنگ داخلی رو داره.

به اطلاعات آبکی و #سانسور شده ای که رسانه های #ضد_انقلاب یا #صدا_و_سیما تحویل میدن دل خوش نکنید اوضاع عراق وحشتناکه! اوضاع عراق اعتراض نیست بلکه واقعا میشه یک جنگ داخلی خطابش کرد! کلیپ هاشو اگه دیده باشید احزاب مختلف برای به قدرت رسیدن دست به هر کاری میزنن حدود ۵۰ نفر از ماموران امنیتی عراق که درحال دفاع از #کنسولگری_ایران بودن زخمی شدن و این بجز سایر درگیری هاییه که داخل عراق همین الان درحال وقوعه. مثل آب خوردن آدم میکشن. در محور مقاومت کم نیستن امثال #مرتضی_ابراهیمی و #وسام_العلیاوی که در این فتنه ها با وحشیانه ترین شکل ها به شهادت رسیدن. -یک شکل دیگه این فتنه رو در سال ۸۸ میشه دید؛ سال ۸۸ کشور ۷ ماه تمام در #التهاب وحشتناک به سر میبرد تصور کنید همین آشوب های اخیر بخواد ۷ ماه ادامه پیدا کنه، چی به سر #مملکت میاد؟- و این درحالیه که همین پروژه توسط سعد حریری روی لبنان انجام گرفت و نتیجه داد و همین الان توسط احزاب مختلف به ویژه مقتدی صدر در عراق داره صورت میگیره همین دیروز نخست وزیر عراق اعلام استعفا کرده و درحالی که عراق با یک جنگ داخلی مواجهه تک تک مقامات سیاسی این کشور درحال فرار هستن و این در نهایت میتونه به نابودی کامل عراق منجر بشه. حتی آیت‌الله سیستانی در خطر ترور قرار داده و حشد الشعبی هشدار داده دست نااهلی سوی مرجعیت دراز شه قطع خواهیم کرد! همینطور فتنه های در لبنان علیه سید حسن نصرالله داره صورت میگیره و سعد حریری که خودش باعث نابودی های لبنانه استعفا داده و رفته بین معترضا تا قضیه رو به سمت کنار زدن سید حسن نصرالله سوق بده! درحال حاضر از عاقلانه ترین کار ها حفظ انسجام سیاسی کشوره نباید بذاریم پروژه‌ای که روی عراق و لبنان توسط ائتلاف "عربی عبری غربی" انجام گرفت روی ایران هم با مهره های روحانی و لاریجانی انجام بگیره! فتنه ۹۸ نهایت توان و زور غرب مقابل نیرو های مقاومته و در تمام محور مقاومت داره همزمان اجرا میشه. شعله مقاومتی که نتیجه صد سال مبارزه قهرمانانه است به هیچ عنوان نباید خاموش بشه! همینطور که گفتیم اگه انتخابات زودهنگام و این قضایا پیش بیاد کشور پتانسیل شروع یک جنگ داخلی توسط احزاب برای پر کردن خلاء سیاسی رو به دست میاره. رهبری حتی از آبروی خودش مایه گذاشته تا انسجام درونی دچار فروپاشی نشه. نباید در این برهه اسفناک رهبری رو تنها بگذاریم باید متحد بود این برهه وحشتناک حساسیت داره و سرنوشت همه ما بهش بنده

علی سرابی یاقوند 

برچسب ها بنزین رهبری دولت

بهر ایران نقشه سازی ممنوع

مثنوی های جدید بسته خبری

 

#علیانوشت   #تکرارهشدار

ما که گفتیم بهرایران نقشه سازی نکنید

هیچگاه بر کشور ما دست درازی نکنید

آنچنان برهم زنیم مانقشه های شومتان

میکشیم حقوق مردمان را ازحلقومتان 

مردم ایران همیشه گوش بفرمان هستند

برای دفاع از انقلاب همه صف بستند

بارها از ولایت فقیه سیلی خورده اید

بارها خفت و خواری باخودتان برده اید

بارها تا خواستید فتنه گری ها بکنید 

آشوب و هنجار شکنی هاراپرپا بکنید

خودتان را آماده ی یک کودتا بکنید

مردم را برای این نقشه ها فدا بکنید 

مدل سوریه را در ایران اجرا بکنید

مثل عراق ایران را غرق ماجرا بکنید

امابازهم روسیاه هر دو دنیا شده اید

اسیر هوشمندی رهبری دانا شده اید

اینبارهم بااشاره رهبری رسوا شدید

پشت نقاب زمان ولیکن هویدا شدید

با ندای سیدعلی ،صف مردم شد جدا

از مسیر دشمن و فتنه جوی نام آشنا 

مردمان تا نوای مرشدخود را شنیدند

 همه از این اعتراض چشم پوشیدن 

تا ببندند مسیر نفوذ دشمنان دین 

که نشود ویرانه تمامی این سرزمین

مردم گرچه گله منداین قضایاهستند

از وضعیت بدگرانی ها هم خسته اند

اگر چه مخالف آشوب و اغتشاش اند

مخالف کاشتن مزرعه با خشخاش اند

هرچندکه این مردم اسیر گرانی شده

سرگردان از قیمت های پلکانی شده 

هر روز بانداری ها سردرگریبان هستن

آواره درصحرا و دشت وبیابان هستن

از دست دولتمردان رو به خدا می کنند

طلب مرگ و میر بجای دعا می کنند 

ولی این مردم وفادارند به خون شهدا

ندارند سرسازش با اسراییل و کدخدا

این مردم عاشق رهبر و امامت هستند

مثل علیا استوار از استقامت هستند

همگی منتظرند تا برسد آن تکسوار 

تا بگیرد انتقام این همه ظلم آشکار 

شاعر و نویسنده: #علی_سرابی_یاقوند

 

انتهای خبر/

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره ما

به وب سایت لر پرس ✋ خوش ✋ آمدید قوم لر یکی از سربلندترین اقوام ایرانی است که نقش بی بدیلی در ساختن تمدن ایرانی ایفا کرده است.مردمان لرزبان در کشورهای ایران-عراق-سوریه-چین-عمان -ترکیه- روسیه و افغانستان زندگی می کنند. لرزبان ایران در جنوب غرب کشور و در امتداد کوههای سر به فلک کشیده زاگرس سکونت دارند.لرستان پشتکوه یا ایلام امروزی از دیر باز یکی از اصلی ترین سکونتگاههای قوم لرمحسوب می شده و می شود.

جستجو

تصاویر منتخب

آرشیو

نويسندگان

لینک دوستان

اشعار لری

شبکیا اجتماعی

موضوعات

 

پایگاه تحلیلی خبری لرپرس

ارائه اخبار وتحلیل های جامع _ معرفی قوم لر _ارسال آهنگ ها و دکلمه های قدیم و جدید_ معرفی جاذبه های طبیعی باستانی گردشگری