تصاویر انتخابی

شرایط انتخاب اصلح قسمت پایانی

سیاست بسته خبری

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

قسمت پایانی شرایط انتخاب اصلح 

 

اگر بخواهیم شاخص های یک فرد را برای احراز نماینده بودن مجلس درنظربگیریم بطور خلاصه ودریک جمع بندی کلی میتوان چنین نوشت :

 

۱- مشخص بودن مواضع سیاسی وجناحی که میتواند تاحد زیادی بیانگر پندار و کردارنهان او میباشد ... 

۲-مردمی و ساده زیست باشدخود دردمند و جرکشیده باشد

۳-آشنایی وشناخت نیازهای مردم بر اساس اولویت 

۴-داشتن شجاعت لازم برای دفاع از حقوق مردم در تمام زمینه ها

 ۵-آشنابه مسائل مختلف ، فرهنگی – اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی جامعه 

 ۶-داشتن تخصص در یک یا چند موضوع به نحوی که بتواند در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی موثر واقع شود.

۷- داشتن تجربه موفق کاری و آشنایی کامل به مشکلات اداری وتلاش درحل مشکلات مردم بصورت جامع 

۸- داشتن قدرت نفوذ و توانایی ایجاد ارتباطات سیاسی در سطوح مختلف ایجاد رابطه صحیح با دولتمردان در راستای حل مشکلات حوزه انتخابی و همچنین قدرت تعامل و همگرایی با مسئولان شهرستانی ، استانی و کشوری در همین راستا

۹- پایبندبه اصول انسانی و اخلاقی– امانتدار بودن– الگو بودن به لحاظ شخصیتی و اخلاقی – رعایت تقوا و پرهیزگاری_وفادار به عهد وپیمان

۱۰-داشتن قدرت نفوذ کلام در بین اقشار مختلف مردم – توانایی ایجاد ارتباط با تمامی اقشار جامعه– توانایی در ایجاد وحدت ، همدلی و وفاق 

۱۱- داشتن مقبولیت و محبوبیت عام و خاص در سطح جامعه هدف براساس پیشینه

۱۲- برنامه محور بودن و استفاده از خرد جمعی در نظر و عمل – انعطاف پذیری در برابر نظرات و انتقادات

۱۳- شایسته گزینی و رعایت عدالت در تصمیم گیری هاانصاف در قضاوت و خارج نشدن از دایره انصاف در تمام امور داشتن نظم و انضباط در امور

۱۴- قدرت مقابله با مفاسد اقتصادی

۱۵- مشورت با نخبگان در تصمیم گیریهای کلان و مهم

۱۶- توانایی ارائه طرحهاباهدف اشتغال و تولید 

۱۷- تعامل با گروههای مدنی و انجمن ها و رسانه های دیداری شنیداری و نوشتاری .صبر ، حوصله ، متانت، تواضع و فروتنی

۱۸- تعهد به اسلام ؛ شاخصۀ کلیدی در انتخاب نامزد اصلح

۱۹-توجه به مسائل فرهنگی ازجمله تلاش درجهت برگزاری مراسمات ملی مذهبی خصوصا بحث مهدویت در جهت زمینه سازی ظهور

۲۰- پایبندی به آرمان های انقلاب؛ مهمترین ویژگی کاندیدای اصلح

۲۱- رعایت اخلاق و تقوای انتخاباتی، مولفۀ بنیادین در شناخت کاندیدای اصلح

۲۲-امانت داری و فساد ستیزی؛ اصل انکار ناپذیر در انتخاب نامزداصلح

 ۲۳-ضرورت تلاش برای سعادت گرایی دنیا و آخرت مردم با اتکاء به رضایت الهی و اجتناب از حزب گرایی و باندبازی

۲۴- مردم گرایی؛ شاخصۀ کلیدی کاندیدای اصلح

۲۵- داشتن برنامه های مدون وبکارگیری افراد صاحب نظر و معتمد بصورت نماینده فعال در نقاط مختلف حوزه استحفاظی علی الخصوص دربین طوایف و ایلات به منظور شناخت و بررسی مشکلات بطور دقیق از نکات حساس ودقت نظر کاندیدای اصلح بوده 

 

درپایان از خداوندمنان آرزومندم که قدرت تشخیص صره ازناصره رابه ماعنایت نماید تا بتوانیم در راستای فرامین ولایت فقیه انتخابی قابل قبول که دارای حجت شرعی باشدراداشته باشیم 

 

ومن الله التوفیق

علی سرابی یاقوند

شاعر وتحلیلگرسیاسی

 

قسمت_اول

قسمت_دوم

قسمت_سوم

 

انتهای خبر/

شرایط انتخاب فرد اصلح (ق۳)

سیاست بسته خبری

 

چگونه نماینده اصلح را انتخاب کنیم قسمت سوم

لرپرس نوشت: درادامه مبحث گذشته بایدعرض کنم : همان گونه که می دانیم، مجلس شورای اسلامی رکن اصلی تصمیم‌گیری و اداره امور کشور است و دو وظیفه کلی «قانونگذاری و نظارتی دارد»

حال چگونه باید نماینده خود را انتخاب کنیم که مجلس شورای اسلامی کارآمدتری داشته باشیم و تصمیمات آن باعث بهبود وضعیت زندگی ما ایرانیان و تحکیم مبانی دینی و اعتقادی و ارزش‌های فرهنگ ایرانی اسل امی در جامعه و ارتقای هر چه بیشتر جایگاه ایران اسلامی در نظام بین‌الملل گردد؟

مجلس به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام از جایگاهی ویژه و تاثیر گذاری برخوردار است، شاید بهترین جمله برای درک جایگاه واقعی مجلس سخن امام (ره) باشد که فرمودند: مجلس در راس امور است حال نهادی با این سطح اهمیت باید جایگاه افراد کاردان، متعهد، با شعور، تحصیل کرده و دغدغه مند باشد و مردم پیش از حضور در اتخابات باید شایستگی این افراد را بررسی کنند.

اگر بگویم در دوره های گذشته انتخابات مجلس هیچ گاه به حساسیت دوره فعلی نبوده است اغراق نکرده ام امروز به لطف برخی جریانات در مجلس مردم به خوبی درک کرده اند که عدم مشارکت در انتخابات و یا نداشتن دقت کافی در این زمینه می تواند چه هزینه های هنگفتی را به کشور تحمیل کند و چه افرادی را وارد این نهاد مهم تصمیم گیری کند لذا این ضرورت وجود دارد که در این فرصت باقیمانده تا شروع کارزار رسمی انتخابات تمامی مردم نهایت دقت را در شناخت کاندیدای اصلح خود به عمل آورند

زمان زیادی به انتخابات مجلس یازدهم نمانده و دو وظیفه ی خطیر ، دو تکلیف اساسی بر دوش همه ما است:

تکلیف اول: اصل حضور مردم در انتخابات

اولویت اول «اصل انتخابات» بعنوان نمایشگاهی از مردم سالاری دینی حکومت اسلامی و ضرورت برگزاری آن با شور و حرارت بالاست.

*تکلیف دوم: «انتخاب»

حال ، فرد حاضر شده و رأی میدهد ، اما به چه کسی ؟! اینجا تکلیف دوم مطرح است.رأی دادن به «بهترین» فرد ، «صالح ترین» فرد . پس تکلیف دوم انتخاب صالح ترین است.

انتخاب «اصلح»…

«اصلح» اسم تفضیل است ، یعنی در «مقایسه» مفهوم پیدا میکند، یعنی از بین چند «صالح» بهترین را انتخاب کردن…

«انتخاب اصلح» تکلیف مهم دوم است.اما مسئله ای که مطرح است ، بحث «انتخاب» است.یعنی ما باید از بین چند فرد صالح ، بهترین را ، اصلح را ، انتخاب کنیم.اما چگونه؟ساز و کار این «انتخاب» مهم چیست؟چگونه به بهترین گزینه و بهترین جواب برسیم؟

راه یافتن فرد اصلح چیست؟

بدیهی است که برای یافتن این سؤال و هر سؤال دیگری در حوزه مسائل نظام و انقلاب باید به نماد نظام و علمدار انقلاب یعنی ولی فقیه رجوع کرد .

نظر رهبر انقلاب در این باره تأمل برانگیز است:

«همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهى است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهى است. قبلًا هم گفتیم که تفاضل و لو کم باشد، در این قضیه بسیار است. باید بگردید، بین خودتان و خدا حجّت پیدا کنید؛ یعنى بتوانید از راهى بروید که اگر «خداى متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأى دادید، بتوانید بگویید به این دلیل. بین خودتان و خدا، دلیل و حجّتى فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رأى بدهید »

«باید خودتان تحقیق کنید، ملاحظه کنید، دقت کنید، از انسانهای مورد اعتمادتان بپرسید، تا به اصلح برسید و اصلح را انتخاب کنید… نگاه کنید، تشخیص بدهید، اصلح را بشناسید و برای ادای تکلیف، اسم او را به صندوق رأی بیندازید»

اهمیت رأی خود را بدانیم

هر رأی می‌تواند در تعیین سرنوشت انتخابات و در ادامه، در تعیین سرنوشت یک طرح و لایحه مؤثر باشد؛ زیرا این یک یک آرای ماست که به نفع کاندیداها خوانده می شود و در نهایت یکی از آنان که بیشترین آرا به نام او نوشته شد، به عنوان منتخب مردم منطقه به مجلس راه می یابد و این تک تک آرای نمایندگانی که همه ما انتخاب کرده ایم است که در رد یا تصویب یک طرح یا لایحه شمارش می شود و در نهایت با تصویب یا رد آن طرح، زندگی ما بدان پیوند می خورد؛ بنابراین، با به یاد داشتن این ضرب المثل ها که «قطره قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود» و «از ماست که برماست»، اهمیت رأی خود را بدانیم.

مغلوب و مقهور تبلیغات نشویم!

در انتخابات، کاندیداهای متعدد با شهرت و توانایی‌های تبلیغاتی مختلف به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و سعی می کنند تا با جلب توجه مردم، آرای آنان را به نام خود کنند. طرح های گرافیکی رنگارنگ، شعارهای گوناگون و جذاب، توزیع بروشورهای حاوی زندگی و سوابق علمی ـ شغلی کاندیداها و وعده های انتخاباتی، پخش هدایای تبلیغاتی و اخیراً تبلیغات تصویری در رسانه های مداربسته بخش خصوصی و سایت ها از مهمترین روش های تبلیغات کاندیداهاست.

روشن است که هر کاندیدا با تبلیغات خود، قصد دارد تا به ما بقبولاند که «او» فرد شایسته برای ورود به مجلس است؛ اما در لا به لای این حجم عظیم تبلیغات، این ماییم که باید مقهور نشویم و کسی را که شایسته نمایندگی ما در مجلس شورای اسلامی است، انتخاب کنیم.

 

با ذکر برخی شیوه ها و ادعاهای رایج کاندیداها در تبلیغات، پیشاپیش تأمل در آنها، شناخت واقعیت و انتخاب کاندیدای اصلح را مورد تأکید قرار می دهیم.

* ادعای از طبقه متوسط، ساده زیست بودن یا مستقل از احزاب و گروه های ذی نفوذ: اگر کاندیدایی با تبلیغات «بسیار پرهزینه»، خود را این گونه معرفی کند، مصداق این ضرب المثل است: «قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را»؟!

 ذکر نسب خانوادگی:

برادر، فرزند، نواده یا عروس یا داماد شهید یا یک شخصیت مشهور دینی، علمی، فرهنگی یا سیاسی بودن از جمله تبلیغاتی است که برخی از کاندیداها در تبلیغات خود از آن استفاده می کنند. این نسبت هر چند می تواند نشانه مقبولیت اجتماعی فرد باشد، نباید ما را از ملاکهای فردی وی غافل کند؛ زیرا از فضل پدر، پسر چه حاصل! ملاک ما برای انتخاب وی برای نمایندگی مجلس، باید حسن شهرت خود او و توانایی ها و شایستگی های فردی وی باشد.

سوابق شغلی متعدد:

برخی از کاندیداها با ذکر سوابق شغلی بسیار برای خود، آن را نشانه تخصص و توانایی خود معرفی می کنند که این مسأله نیز جای تأمل دارد؛ اگر این سوابق شغلی، «دراز مدت»، «در حوزه تخصصی فرد»، «به سوی مسئولیت های مهم تر و بالاتر» و «با موفقیت چشمگیر» باشد، نشانه توانایی و کفایت وی است؛ اما اگر شغل های پی در پی وی، «در حوزه های گوناگون و بدون ارتباط با تخصص وی»، «کوتاه مدت»، «با فراز و نشیب» و «بدون دستاورد خاص» باشد، مزیت محسوب نمی شود.

 احراز چند شغل:

یکی دیگر از شیوه های تبلیغاتی مرسوم کاندیداها، ذکر چند مقام و مسئولیت به عنوان «شغل های فعلی» است. با توجه به اهمیت مسئولیت نمایندگی مجلس ـ که به تنهایی وقت بسیاری می طلبد ـ چند شغل دیگر داشتن نه تنها مزیت نیست، بلکه در صورت تداوم این شغل ها در دوره نمایندگی، فرد را از انجام وظیفه نمایندگی بازمی دارد؛ زیرا به گفته خواجه نظام الملک طوسی در سیاستنامه: «کسی که به دو کار مشغول باشد، پیوسته یک کار ناکرده آید یا هر دو کار».

 مستقل یا حزبی بودن:

همه کاندیداها در سه دسته «مستقل»، «مورد حمایت گروه ها» و «عضو حزب» جای می گیرند و هر یک به نوعی سعی می کنند این موضوع را به عنوان یک مزیت تبلیغ نمایند؛ در حالی که هیچ یک از این سه موضوع به خودی خود مزیت نیست و باید به شاخص های دیگر نگریست.

ادامه دارد....

علی سرابی یاقوند

 

فرق انتقاد و تخریب

سیاست بسته خبری

هوالمحبوب 

درآستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی لازم دانسته تا صرفاجهت آشنایی ویادآوری  گذری ڪوتاه بر حقیقت انتقادوفرق آن باتخریب را درچهارچوب معانےحقیقے وتاثیرات مستقیم آن برافڪارعمومے با بیانےساده داشته تادراین راستاگامے موثربرداریم

همانطورڪه میدانیدومیدانیم 

*انتقادو تخریب* ازنظر ماهوی به طورڪامل بایڪدیگر تفاوت دارند. *انگیزه انتقادبیشتراصلاح و سازندگے است* انتقاد را می توان ڪنشی اجتماعے مبتنے بر نوعے ارزیابے منصفانه دانست ڪہ نقاط قوت وضعف راهمزمان موردتوجه قرار می دهدودر بهترین حالت به ارایہ راهکار برای رفع نقاط ضعف منتهے مے شوددرحالیڪه *تخریب اما ازابتدا با هدف تقبیح به منظور تامین منافع فردی یا گروهے انجام میشود* ودرنهادآن نیتی خیرخواهانه نهفته نیست تخریب نه تنها بربرجسته سازی نقاط ضعف بنا شده بلڪہ با استفاده ازابزارهای تبلیغاتے نقاط قوت راهم ناچیز یاگاه منفی جلوه مے دهد وبه خاطر نبودمنطق درپس ڪنشگری تخریبگران رفتار آنان در بسیاری از موارد به ورطه بے اخلاقے مے افتد... 

انتقادهمواره برمبنای تجربه های موفق یا ناموفق و منطق تجربه گرایی انجام مےشوداما تخریب از هیچ منطق و الگوی رفتاری جز زیر سوال بردن و تقبیح پیروی نمےڪند...

تخریب گرایان برای جبران بے منطقے خود در جلب افڪار عمومے در بسیاری از مواردازروش هاوابزارهای ناهنجار یا نامشروع استفاده مےڪنند انتخابے ڪہ گاه هوده ای وارونه به بار مے آورد و اعتبار تخریب گران از بین مےبرد به عنوان نمونه، تخریبگران برای زیر سوال بردن عملڪرد دولتها یا بعضانماینده گان مجلس و... بارها به ابزارهایےچون: *شایعه پراڪنی، وارونه نمایے، سیاه نمایے، توهین و ...* متوسل شده اند...

 نتایج و پیامدهای انتقادوتخریب از زمین تاآسمان تفاوت دارد انتقادبه خاطر برخورداری ازمنطق همه فهم همواره موجب ایجادمطالبه گری عمومے و در نتیجه بهبود واصلاح امور مے شود. تخریب امانه تنها به بهبود امور منجر نمےشودبلڪه به ڪارگیری ابزارهاوروش های نامطلوب در آن سبب افول اخلاق در جامعه هم مے شود...

درمجموع بایدگفت راه انتقادازتخریب جداست انتقادازقاعده قانون پیروی میڪندوتخریب ازافڪارشخصے پیروی ڪرده انتقاداگرمنصفانه باشدسازنده است وتخریب بجزوایرانےافڪارثمری نداردـ

به امیدآنکه انتخاباتی پرشور وبه دوراز تخریب افراد داشته باشیم

 

#علی_سرابی_یاقوند*

_شاعروتحلیل گرسیاسے_ 

 

انتهای خبر/

لزوم آگاهی و بصیرت سیاسی در جامعه

سیاست بسته خبری


بصیرت به چه معناست و راه دست یابی و حفظ آن کدام است؟

بصیرت سیاسی چیست چرا یک جامعه نیازمند شناخت وآگاهی بوده واین شناخت چه تاټیری در جامعه داشته 

بطور کلی بصیرت یا بینش، نوعی دید درونی است که با دید چشم ظاهری، متفاوت است و اصلاً با چشم یا اندام های ظاهری بدن، قابل دریافت نیست. بصیرت، قوّه و نیرویی قلبی است که به مدد نور الهی، پدید آمده، حقیقت و باطن امور را - چنان که هست - در می یابد. با دید بصیرت، انسان، درست را از نادرست و حق را از باطل، به آسانی تشخیص می دهد.

 بصیرت، نوعی به کارگیری عقل در مسیر هدایت انسان و استفاده از روشن گری آن است. 

بصیرت چراغی است که همواره روشنگر و نجات بخش انسان از گمراهی هاست. بصیرت به انسان قدرت می دهد که حتَّی در تنهایی و غربت چون امت واحده از صراط مستقیم سربرنتابد و هیچ هراسی از زیادی طرفداران باطل به دل راه ندهد.

اساساً در همه نبردهایی که مدافعان حق و باطل با هم داشتند، اهل بصیرت با چشم دل و حق محوری راه صواب را از ناصواب تشخیص دادند و راه حق را برگزیدند.

براستی در سایه بصیرت است که در پرتو آن حق و باطل، راه و بیراهه، قوتها و ضعفها، تهدیدها و فرصتها به خوبی آشکار می گردد که در غیر این صورت »فَاقِدُ الْبَصَرِ فاسِدُ النَّظَرِ« یعنی انسانی بدون بصیرت و بینش، نظرش هم فاسد است.

دستاوردهای بصیرت سیاسی

 جبهه شناسی، دشمن شناسی، ولایتمداری، ظلم ستیزی و مقاومت در دفاع از حق و اتکاء به ایمان می تواند از پیامدها و نتایج داشتن بصیرت سیاسی درست به حساب آید

 کسانی که از بصیرت سیاسی برخوردار بودند و راه حق را از باطل تشخیص دادند، تمام مشکلات را به جان خریدند و در دفاع از حق به استقبال شهادت رفتند. قرآن از آنان به ربّیون نام می برد که مقاومت و دفاع از حق منش آنها بوده است. آنجایی که می فرماید: »وَکأَینْ مِنْ نَبِی قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیونَ کثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکانُوا وَاللّهُ یحِبُّ الصَّابِرِینَ.« (آل عمران: 146) یعنی، چه بسیار رخ داده که پیغمبری جمعیت زیادی از پیروانش در جنگ کشته شده و با این حال اهل ایمان با سختیهایی که در راه خدا به آنها رسیده مقاومت کردند و هرگز بیمناک و زبون نشدند و سر زیر بار دشمن فرو نیاوردند و راه صبر و ثبات پیش گرفتند که خداوند صابران را دوست می دارد

پیامدهای ضعف بصیرت سیاسی

 کم نبودند عالمان و رزمندگانی که فاقد بصیرت سیاسی بودند، لذا در مسیر پیمودن راه حق دچار اشتباهات شدند و درمقابل اسلام قرار گرفتند و کاری کردند که دشمنان اسلام می خواستند. بی بصیرتی و یا ضعف بصیرت آن هم از نوع سیاسی می تواند ضربات جبران ناپذیری بر پیکره جامعه اسلامی وارد کند.

مقام معظم رهبری ضعف بصیرت را مهم ترین عاملی می دانند که لشکریان یزید دچار آن بودند. ایشان می فرمایند: »جا دارد اگر ملت فکر کند که چرا پنجاه سال بعد از وفات پیغمبر(ص) کار کشور اسلامی به جایی رسیده که همین مردم مسلمان از وزیرشان، امیرشان، سردارشان، عالمشان، قاضی شان، قاری شان در کوفه و کربلا جمع شدند و جگرگوشه همین پیغمبر را با آن وضع فجیع به خاک و خون بکشند.«  سخنرانی رهبری معظم در لشکر 27 حضرت رسول اللَّه) 

بطورگلی اگر افرادجامعه از رشدوآگاهی سیاسی برخوردارباشند هیچگاه فریب قرآن های برسرنیزه را نخورده و هرگز حاضرنیستند تا حکمیت ابوموسی های اشعری زمان رخ دهد. اگر یک جامعه از قدرت تحلیل وتجزیه سیاسی بالایی برخوردارباشد هرگز اسیر فتنه های سیاسیون نخواهندشد و هیچگاه وارد بازی های دشمنان نشده چونکه میدانند کجا چگونه بهترین تصمیم راگرفته وجامه عمل بپوشانند.

تجربه بارها اٺبات نموده کسانیکه در ولایت مداری استوارهستند هیچگاه ازراه روشن خارج نشده و همواره چهره های دشمنان راپشت نقاب های فریبنده تشخیص داده اند .

نویسنده: علی سرابی یاقوند

انتهای خبر/

 

کناره گیری برخی از نمایندگان مجلس دهم در انتخابات ۹۸

سیاست بسته خبری

 

بر اساس اظهاربرخی از منابع موثق حدودا 35 نفر از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی برای شرکت در انتخابات سال۹۸ثبت نام نخواهند کرد.

 

در همین رابطه عنوان شده پروانه سلحشوری یکی از نمایندگانی است که در انتخابات  مجلس ۹۸ثبت نام نخواهد کرد.

در میان نمایندگان استان گلستان نیز تربتی نژاد نماینده ی گرگان و آق قلا از نمایندگانی بود که رسما و به موجب صدور بیانیه ای از ثبت نام در انتخابات مجلس ۹۸کناره گیری نمود.

از طرفی شنیده شده که رامین نورقلی پور نماینده ی غرب گلستان نیز از ثبت نام در انتخابات سال۹۸خودداری خواهد کرد.

در این بین بسیاری از مردم و نخبگان بر این باورند که عدم عملکرد مثبت و قابل قبول در حوزه های انتخابیه،ریزش شدید آرای مردمی،و در مواردی قصد عزیمت و پناهندگی سیاسی و اجتماعی به خارج از کشور در کنار علم به رد صلاحیت قطعی با عنایت به دلایل مستند سیاسی و اقتصادی از جمله دلایل انصراف اکثریت نمایندگان فعلی از رقابت مجلس۹۸ارزیابی می شود.

انتهای خبر/

راههای شناخت انتخاب اصلح

سیاست بسته خبری

 

هوالرحمان 

انتخاب اصلح ( قسمت اول )

مقدمه :

بنام حضرت دوست که هرچه داریم از خلقت اوست 

آنچه درزندگی سیاسی ؛ اجتماعی ؛ اقتصادی ؛ فرهنگی ؛ امنیتی افراد جامعه از حساسیت ویڗه ای برخورداراست به گونه ای که تاٺیر بسزایی در سرنوشت و آینده ی انسانها داشته انتخاب درست یا نادرست است

در مسایل اجتماعی وسیاسی نیز همینگونه ست بطوریکه تصمیم گیری در حوزه سیاسی به همان اندازه در زندگی انسان اثر گذاراست که درانتخاب های شخصی وغیرسیاسی می باشد ودر برخی جهات این انتخاب میتواند در سرنوشت یک جامعه تاثیر مستقیم داشته باشد بعنوان مثال انتخاباتی نظیر ریاست جمهوری یا مجلس شورای اسلامی ویا شوراهای شهر وروستا که شکل جامعه را تغییر میدهند بنابه دلایلی که ذکرخواهدشد ازجایگاهی خاص وحساسیت ویژه ای برخودارهستند به همین علت است که در حوزه سیاست گاهأیک انتخاب نادرست سرنوشت انسان ها و حتی آینده گان را بگونه ای سوق میدهد که بر خلاف آنچه تصورات حقیقی بوده رقم میزنند.

 لذا برآن شده تابصورت تخصصی چگونگی راههای شناخت همراه با ویژه گیهای شاخص در تشخیص انتخاب اصلح بدور از احساسات و موارد کلیشه ای مرسوم با تشریح وتبیین ارائه راهکارهای اساسی گامی هرچند کوچک اما موثر در این مهم برداشته تا ان شاءالله بتوانیم در انتخابات پیش رو بگونه ای عمل کنیم آنکس که شایسته ولایق این عنوان است را انتخاب کرده تادرسازندگی ایران اسلامی موثرباشیم .

#علی_سرابی_یاقوند 

کارشناس سیاسی و رسانه

ادامه دارد... 

انتهای خبر/

چرا رهبری کاری نمی کند

سیاست بسته خبری

 

 

 چرا رهبری که از همه ی مشکلات آگاهی دارند و میدانند که در کشور چه میگذرد اما کاری نمیکنند ودر صدد حل آنها نیستند؟

 اگر نمیتوانند، پس رهبری به چه دردی میخورد؟

رهبری که، این همه قدرت دارند چرا با این انحرافات برخورد قاطع نمیکنند؟

پاسخ:

 آیا انتظار داریم رهبری به جای مجلس، قانون تصویب کند؟

به جای دولت، کار قوه مجریه نماید؟به جای دستگاه‌های اطلاعاتی، تحقیق کند؟

به جای قوه قضاییه و دستگاه دادگستری، خودش متهمین را دستگیر و مجازات نماید؟

به جای رییس صدا و سیما، کارگردان و هنرپیشه بیاورد و فیلم و سریال بسازد؟

به جای مدیریت نظام بانکی وارد عملیات اقتصادی و جلوگیری از وام‌های کلان یا جابجایی دلارها بشود؟

به جای شهرداری‌ها وارد صحنه شود و مشکلات شهری را بررسی کند؟

 به جای دستگاه‌های اقتصادی و بازرگانی و گمرکات، واردات و صادرات را کنترل کند؟

 و ده ها مورد دیگر .

آیااین کارها ممکن است؟؟

آیا نخواهند گفت که پس قانون اساسی، تعریف جایگاه‌ها و شرح وظایف و تشکیلات حکومتی یعنی چه؟! 

پس کی در این مملکت چه کاره است؟! 

آیا شالوده نظام از هم نمی‌پاشد؟

آیا رهبری می‌تواند از آسمان یک تعداد نیروی صالح، متقی، متخصص و کارآمد بیاورد؟

آیا می‌تواند (یا عاقلانه است که) به جای مردم ،رییس جمهور و نمایندگان مجلس را که بازوهای مردمی رهبری هستند انتخاب کند؟ بعد از کجا انتخاب کند، از فرشتگان عرش، یا از همین مردم؟!

پس؛ ((رهبری ))

رییس جمهور، مجلس، دادگستری، بانک مرکزی، وزیر اطلاعات، شهرداری و...نیست، بلکه ایشان رهبریِ نظام را بر عهده دارد، با تعاریف مشخصی که در قانون اساسی وبدیهیات عقلی روشن است.نیاز کشور و نظام را می‌بیند وبه همراه تبیین و تشریح به مسئولین و مردم منتقل می‌کند.

رهبری در جامعه ، گرا میدهد همانند دیده بانی که در جنگ با دشمن، گرا میدهد تا نیروها اقدام کنند ودرست عمل کنند، حال اگر گرا درست باشد اما نیروها درست عمل نکنند تقصیر کیست؟

به مردم می‌گویند:

در انتخاب رئیس جمهور که دولت را تعیین خواهد کرد، بصیر باشند، به کسی رأی دهند که دارای چنین امتیازاتی باشد،همین طور در انتخاب نمایندگان،حالا اگر مردم به هر دلیلی آن طور که باید رعایت نکردند،"رهبری باید بیاید و عواقب انتخاب غلط یا دست کم غیر اصلح مردم را به دوش کشیده و جبران کند؟!"

✅رهبری، به مجلس و به دولت خط مشیّ می‌دهد خطوط کلی سیاست داخلی و خارجی نظام را با توجه به اهداف و نیز شرایط حاکم بر کشور، منطقه و جهان را ابلاغ می‌کند.

‼️مردم الان خیلی انتظارات بیجا از ولایت فقیه دارند، راحت انتظار دارند ولی فقیه جای اندیشه مردم بیاید خرابی ها را اصلاح کند، این کار رو حضرت علی هم نکرد، پیغمبر هم نکرد.

چرا مردم از ولی فقیه انتظار دیکتاتوریِ دارند؟؟!

درجواب سوال دوم باید گفت که: 

قدرت ونفوذ رهبری وامام در جامعه به اندازه ی آگاهی ، بصیرت و بینش مردم است نه بیشتر.

اگر مردم بصیرت و آگاهی کافی رانداشته باشند رهبر حتی اگر امیرالمومنین (ع) باشند قدرتی ندارند. همانند جنگ صفین ، وقتی سپاهیان خود امام بصیرت کافی نداشتند، مالک اشتر را از یک قدمی خیمه ی کفر برمیگردانند و امام دیگر قدرتشان نافذ نیست و تسلیم بی بصیرتی مردم میشوند.

وقتی در جنگ احد ، غالب نیروها تدبیر و استراتژیه پیامبر (ص) رااز جان ودل درک نمیکنند ونادیده میگیرند ، جنگ برده را میبازند.

وقتی مردم به دلیل عدم آگاهی ، مغلوب دسییه های معاویه ها میشوند ، رهبری همانند امام حسن (ع) مجبور به مصالحه بامعاویه میشود.

وقتی هنوز مردم آمادگی کافی در خود را ایجاد نکرده اند ، هیچ امامی بعد از امیرالمومنین (ع) نمیتواند حکومت اسلامی تشکیل دهد و تا این آمادگی در مردم ایجاد نشود امام زمان هم برای تشکیل حکومت عدل نخواهد آمد و علت غیبت هزار و اندی سالشان بدلیل عدم آمادگی آحاد ملتهاست. 

نتیجه؛ قدرت رهبری در جامعه وحاکمیت به اندازه بصیرت مردم است نه بیشتر

«صداقت،صراحت،بصیرت،شجاعت‌تاشهادت»


انتهای خبر/

آن دزد رفیق خودمان بود+شعر

دلنوشته های زیبا مثنوی های جدید سیاست

 

#علیانوشت 

شیرازه این شعر برگرفته از وضعیت کنونی بوده که منشااین همه گرانی هاو تصمیمات دولتمردان ثمره انتخاب هایی ست که بعضا بدون مطالعه یا از روی احساسات ویا جناح و... بوده که در اینگونه موارد باید گفت خودکرده راتدبیرنیست درویش 

                تلخی تکرار تلخ

قیمت های اجناس همه کار خودمان بود

این فقر و گرانی هم ویار خودمان بود

گفتن چه سودی که اوضاع همین است

از ماست که برماست گفتار خودمان بود

دزدانی که بازداشت میشوند هرازگاهی 

هر کدامشان رفیق و یار خودمان بود

امضایی که سارقان همه برچک زده اند

بی شک خودکارش هم یادگارخودمان بود

هر روزبگوییم که چرا وضع چنین است 

 این انتخاب هم حاصل پندارخودمان بود

اکنون نباید گله کرد بر این وضع گرانی

چونکه این تورم با ابزار خودمان بود

اجناس قاچاق رادرکجا عرضه میدارند

بی شک رد آنها در بازار خودمان بود

هرروز بایدمنتظر جنسی گران باشیم

زیرا علتش از جوهر آثار خودمان بود

آن روز که باشوق به فلانی رای دادی 

گفتی که ایشان هوادار خودمان بود

حالا که چنین اوضاع مردم پریشانه

باز گویی که یارو  طرفدارخودمان بود؟

گفتید که خرش خوب میرود اوبا کلیدش 

معلوم شد که ایشان سوار خودمان بود 

دادیم به او قدرت ولی توی سرمان زد

آتش این زاری از شرار خودمان بود

علیا نوشت حرف دلش را باخط سرخ

این فقر و فلاک از کارزار خودمان بود

دولتمردان گراجرامیکردن فرامین رهبری را

امروز روز صادرات کشتزار خودمان بود

شاعر ونویسنده : #علی_سرابی_یاقوند

انتهای پیام/

شعر طنز اجتماعی با موضوع وام

فرهنگی مثنوی های جدید سیاست

 

#تلخندسیاسی    #طول_عمروام

بعدازعمری زندگی بادردورنج بسیار 

آخرزمین گیرشدم بااین دنیای مکار 

ازوقتی چشم گشودم درصف نشسته بودم 

یاسرکاری بودم یامیرفتم سرکار

عاقبت اززندگی لڌتی من ندیدم 

با سختی زندگی اسیرم کردروزگار

تاخونه میرسیدم سریعأ میخوابیدم

رمق دیگر نداشتم ازمشکلات بسیار

ازنوبت گازبگیرتاصف شیرو پنیر

بارهادرصف متروچرت میزدم بیشمار 

ازبس که کارمیکردم بدون استراحت 

تابه خودم اومدم شدم علیل وبیمار

یک روزرفتم اداره برای راه چاره 

نمودم درخواست وام باحالتی گرفتار

باعجزوناله گفتم برس بحال زارم 

وام ضروری میخوام که دردم شده آشکار

مدیرکل امضاکرددادم معاون اول

اونم نوشت برایم برو پیش دفتردار

رفتم پیش دفتردار نامه روکردشماره

گفت بده به معاون نوبت اونه اینبار

رفتم سراغ پاراف نزد آقا معاون 

جوابش راگرفتم باحال زارواشکبار

اینچنین نوشته بود معاون اداره 

تاسال دیگه صبرکن شایدرسداعتبار

حالاسه سال گذشته هنوزوام نگرفتم

درعوض بدتر شدم ندارم دیگر قرار 

وضعیتم وخیم شد بردنم بیمارستان 

بین راه رسیداجل با سند پایان کار

برای کفن ودفنم یک کارتن قندآوردن

اونم ازحقوق کسرشددرردیف بدهکار

خلاصه چهلمم رفت رسید اولین سالگرد

وامم تصویب نشده پوسیدم من در مزار

میترسم ازماجرا دق کننداهل وعیال

برای وام گرفتن بشن از دنیا بیزار

حال علیا گرفته از اینمه حق کشی

که میبند او هر روز در میان این بازار 

شاعر وتحلیلگر #علی_سرابی_یاقوند

تفسیرولایت فقیه +عکس

فرهنگی سیاست تصاویرزیبا

 

#علیانوشت 

چرامردم گوش به فرمان ولایت فقیه بوده ودرحوادث  های مختلف کلام وپیام ولایت را باجان ودل پذیرفته ودربرابر فرمان ولایت سرتعظیم فرود آورده 

زیرا #ولایت_فقیه زیباترین گلواژه طریق انسانیت بطور

مطلق است که زندگی را در مسیر الهی با عطروبوی معنویت سوق می دهد.

ولایت فقیه درس معصومیت رادرمکتب اولیاء الهی با استعانت از خداوندلایزال وتوسل به ائمه اطهار علیه السلام به گونه ای آموخته که

ساده زیستی ، مردم داری، قناعت ، وفای به عهد ، صداقت ، قاطعیت درگفتار و صلابت در کردار ، ایستادگی دربرابرظالمان وزیاده خواهان وحمایت همه جانبه ازمحرومان ومظلومان نشانه های بارزیست از عملکردولایت فقیه که درراستای سیره انبیاء و اولیاء الهی ثابت قدم ایستاده است... 

جان جانان مهر یاران قبله امیدواران

آسمان بادا درخشان ازوجودماه تابان

تویی خورشید دُرافشان خاتم اختردوران

تویی مهشیدنورافشان فرشید خسروخوبان 

شاعرونویسنده : #علی_سرابي_یاقوند

#پایگاه_تحلیلی_خبری_لرپرس 

#لامردون_چک_چنه

شعر طنزلری قطع شدن اینترنت

فرهنگی سیاست

علیانوشت : شعر طنز درخصوص قطعی اینترنت

 

اینترنت قطع وی شیوسه شارم

چن روزه خه ور د کسی نارم

ارتباط نارم وا دوس و آشنا 

منمه منتظر اینترنت بیا 

هرچی سیل کنم وه گوشی موبایل

هنوز هم قطعه هیچ ناره سیگنال

خدایا سیل کو وه کار روزگار

وقته بمیریم د ای کار وبار 

یا برقیا قطعن یا بوعه تک فاز 

اینترنت سی چی قطع ویه چی گاز

چن روزه ناریم خه ور د هیجا

اینترنت قطه مرگ بر آمریکا

بنزین گرو وی چینش وه ایما

اینترنت رته مرگ بر آمریکا

نه سر پیازیم نه داریم نوا 

اینترنت قطه مرگ بر آمریکا

وصلش بکنیه شمانه خدا

همه وایک گویم مرگ برآمریکا

 اینترنت بیا سی تو بیماریم 

د داغ دیریت کول گرفتاریم

دما خوت هیچکس ناره حوصله

دشو کارمنده دش محصله 

 د داغ دیریت همه اسیرن

اگر دیر بیایی همشو میرن 

د ته دل گوه همیشه علیا

مرگ بر انگلیس و مرگ برآمریکا

اینترنت قطه هیچ نارم حواس

بعد اینترنت بیمه آس وپاس

اینترنت بیا دلم سیت تنگه

کاروبارم بی تو همیشه لنگه

شاعر: علی سرابی یاقوند

 

شعر جدید کلاسیک + عکس نوشته لری

فرهنگی سیاست تصاویرزیبا

 

#علیانوشت 

ایمان بیاوریم به آغازفصل درد

سینه میسوزدبازخم وآه سرد

غروب غیرت نشسته دردشت

صولت خورشیدرفت ازرخ مرد

رنگ خیانت پوشید روزگار

که درعشق نماندبجزرنگ زرد

صداقتی نیست درهیچ کلامی

دیو و ددان هم جویندهماورد

علیانبیندگل به گلستان 

میان این دشت نیابیدپایمرد

#علی_سرابی_یاقوند 

ف.ک.سیاسی بالاگریوه 

خواهر رییس جمهور درگذشت

سیاست

 

خواهر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز بر اثر بیماری درگذشت.

 

پس از اعلام خبر درگذشت «صدیقه فریدون» همشیره رئیس جمهور، دفتر رئیس جمهور اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

 

‌بسم الله الرحمن الرحیم

 

‌انالله وانا الیه راجعون

 

‌با کمال تأسف و تأثر به اطلاع عموم می‌رساند بانوی مؤمنه خانم «صدیقه فریدون» خواهر گرامی رئیس جمهور محترم یکشنبه(۳ آذر) پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

 

‌دفتر رئیس جمهور ضمن تسلیت این مصیبت وارده به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند زمان مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحومه متعاقبا اعلام خواهد شد.

مثنوی جدید درخصوص آشوبگران با عنوان فتنه کور

فرهنگی سیاست اقتصاد عکس

 

مثنوی جدید با موضوع اغتشاشات به نام 

               #فتنه_کور 

بازبوی فتنه از خاک وطن برخاسته 

بازدستان شیاطین راه عشق رابسته 

باز دیدم عده ای بر مردمان سنگ میزنند

عده ای آنسوی مرزهاضرب وآهنگ میزنند

باز دست کودتا بودتوی دست عده ای   

باز هم آیینه دلها شکست درجاده ای 

باز هم رخسار نامرد شد عیان

با مدالهایی که بود فتنه نشان

باز رویش شهیدان بوددرهر نقطه ای

باز مستی بود و عبرتها از هر نکته ای

 باز دیدم صدنقاب برشاخه هاآویخته

روی سنگ فرش زمان شرارو آذرریخته 

باز هم فتنه گران حق ما را دار زدند

مردم راازپشت سر مانند شکار زدند

غارت کردن اموال و دارایی مردم را

شکستند قفلهای تمامی مغازه ها 

باز حق اعتراض از مردم ما سلب شد

باز راه قانونی به بیراهه ها جلب شد

باز دیدم شهر شیون میکتدازاین درد

باز در سینه مردم بجا مانده آه سرد

یک عده منافق باسلطنت طلبهای پست 

آتش زدن اموال مردمان راباحال مست

آنهاییکه میزدند مردم را باچماق وسنگ 

یا که مردم را زدند با گلوله های تفنگ

بجز دشمن چه کسی اینگونه رفتارمیکند

بجز دشمن چه کسی زشتی کردار میکند

چه کسی حقوق مردم راچنین پایمال کند

چه کسی حقوق مردم را خرج آمال کند

خواستندرخسار مردم را همه گلگون کنند

چشم ها را به بهای نا چیزی پرخون کنند

که شدند رسوا دوباره دشمنان ما چنین

با پیام رهبری فتنه آشکار شد در کمین 

رهبرم باز خویش را خرج این دولت نمود

گرد و خاک فتنه را باز از رخ ایران زدود

مردم هم تا فهمیدن از ماجرای دشمنان

  جدا کردن صف خود را صفوف آنان 

فتنه اینبار ازتمامی جهات آماده پیکار ود

دشمنان صف بسته بودن با تمامی وجود 

 خواستن اینبار ویران کنند این کشور را 

به بهانه ی گرانی بزنند شراره باز برجانها

خواستند معرکه گیری بکنند شورشگران 

تا بگیرندآسایش و امنیت شهروندان

مردم ما اگر وضعیت اقتصاد نالان هستند

اما گوش به فرمان حیدر دوران هستند 

مردم ناراضی اندازوضع بد این اقتصاد   

از عملکرد دولت با اینهمه فقر و فساد 

  مردم دارند سوال از رفتار دولتمردان

که چرا نامحرم اند با تمامی مردمان

اینهمه فتنه که از نا عدالتی شد پدید

دولت چرا نداردبجز برجام طرح جدید

چند سال است کشور را برده بسوی نابودی

هم وغمش شده ورودزنان به ورزشگاه آزادی

چرا دولت گوش به فرمان ولایت نبوده تاحالا

چرا بخاطر برجام نمیدهد جواب این سوالها

چرا اینگونه تورم را نموده اند رها 

چرا هیچگاه نداشتن برای این دردها دوا

حاصل اینهمه بی مبالاتی هاشد چنین 

که دوباره فتنه ای آید پدید از راه کین

مردم گرچه ساکتند اما اعتراض دارند

که چرا جوانان آنها هنوز هم بی کارند

دولت بایدفکری برحال گرانی بکند

توجهی به غم و درد پنهانی بکند 

بایدمحرومیت راازچهره هادورکند

باید خود را آماده در مسیرظهور کند

بایدقدرشناس رهبروسکوت ملت باشد

باید در فکر دوری از ننگ و ذلت باشد

باید رو راست باشند با این مردمان  

مردمانی که نمونه هستن در کل جهان 

حق این مردم نبوده فقر ودرد

که کشند از سینه ها صد آه سرد

مردمی که با ولایت بارهاعهد بستن

در سختی ها عهد خودرا نشکستن

بازهم سیدعلی بود که شد سپر بلا 

برای حفظ ایران بارها شکسته بیصدا

بارها آتش فتنه ها را خاموش کرده 

بارها تهمت های ناصواب را گوش کرده 

بارها بر تن نموده ردای غصه ها را 

بدون آنکه به کسی بگوید این ماجرا 

جان علیا فدای این کشور و رهبرباد

که امام زمان ازوجود رهبر وده شاد

شاعر حماسی سرا : #علی_سرابی_یاقوند

وصیت شهدا درباب انتخاب مسیر+عکس

فرهنگی سیاست

 

شهید والامقام حاج یونس زنگی آبادی

(( مواظب منافقین داخلی باشید )) 

همین جمله کافیست تا در مسیر پیش رو قدری 

باوجدان خویش خلوت نموده و اندکی به آینده

کشورو مردم فکرکرده .

آری دوست گرامی این آسایش و امنیت امروز که در کشور حاکم است در

به همین سادگی به دست نیامده مرهون خون کسانی بوده که در روزگارانی نه چندان دور از جان ومال خود گذشتن تا دشمنان نتوانند به آسانی در حریم این دیار عرض اندام نمایند .

وامروز وظیفه من وشما در قبال این امانت بسیار سنگین است گاهی با یک انتخاب نا بجا ناخواسته خون این عزیزان را پایمال کرده وخودرا اسیر لحظه هایی میکنیم که همانند تار عنکوبت سست بوده .

وظیفه امروز ما گوش به فرمان ولایت بوده تا از مسیر شهدا جدا نشویم 

چرا که با ولایت فقیه ست که میتوان به قله رفیع انسانیت رسید

ان شاالله در آینده ای نزدیک انتظارمنتظران بسر خواهد رسید بشرط آنکه 

مسیر درست زیستن را با اجرای فرامین ودستورات رهبرعزیزمان مهیای ظهور یوسف زهرا نماییم وباکردارعلوی و گفتار محمدی بر دروازه های انتظار گل های صداقت و ایثارگری را نقش پندار نیک کرده و با اشک شوق دیدار آبیاری نموده ...

نویسنده : علی سرابی یاقوند 

 

تشییع پیکرشهیدنظم وامنیت امروز ۲۹آبان در شوش دانیال

فرهنگی سیاست

بسمه تعالی

پیکر شهید نظم و امنیت امروز در شوش دانیال تشییع می‌شود

پیکر شهید نظم و امنیت امروز در شوش دانیال تشییع می‌شود

اهواز - مراسم تشییع پیکر شهید نظم و امنیت، سروان «رضا صیادی» امروز در شهرستان شوش دانیال برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر سروان شهید «رضا صیادی» امروز ساعت ۱۳ در صحن مطهر دانیال نبی (ع) شهرستان شوش تشییع و سپس برای خاکسپاری به شهرستان دزفول منتقل و در آرامگاه جابر بن انصاری به خاک سپرده می‌شود.

شهید رضا صیادی دو روز گذشته برای مقابله با آشوبگران و اخلالگران حریم امنیت کشور، در شهرستان ماهشهر در درگیری مسلحانه با اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرماندهی انتظامی استان خوزستان از عموم مردم شهیدپرور خوزستان دعوت کرد تا در این مراسم شرکت کنند..

چرا دشمنان نمی خواهند جوان ایرانی منزلت هویت خودرا داشته باشد

فرهنگی سیاست

یاداشتي ڪوتاه ازدفترچهارمـ؛باقلمـ کوچڪ وشکسته علیا

 

موضوع: #ناباوری_ناباروری 

 

هرچه گویمـ عشق راشرح وبیاڹ

 

چوݧ به عشق آییم خجل گردمـ ازآݧ 

 

سپاڛ ایزدتوانمندراڪه برجاڽ آدمۍ قوه تفڪر بخشیدڪه عذاب هاۍدنیا سرآغازۍبرعقوبت عقبيٰ نگردد.براۍآگاهۍبخشیدڹ تامڷ درآیات ونشانه هاۍ عبرت انگیزدرگذشتگاݧ دڷیڷ بارزیسټ جهت تامڷ تفڪرمعرفتي، 

 

بااندوه وافردردهه اخیرڪلامـ مشاهیروبزرگاڽ دیگرڪشورهاازجمڷه هرماݧ هسه،نیچه،بتهوون،جگوارو،مارتین،مارشال دوگل،بیڷ ڪَلَڪْدوڹ وهمچنیڹ دیگراندیشمنداݧ درڪشورچناݧ اوج گرفته ڪه حتي صاحب نظراݧ صاحب ڪرسي ممالڪ خارجي رابه تعجب وحیرت واداشته...

 

هرگزمخالف ارتباط ،آگاهی وآشنايي جامعه انساني باعلوم وآداݕ دیگرڪشورهانیستمـ مخالف القاء سیاست نسیتي هاوناباوری های ذوب شدنی دردیگری غافڷ ازخویشتن شناسي وکیستي خویش ڪه حامڷ زهريست بنامـ اسارٺ فڪری وفاصله ازهستي وجود.... 

 

مثاڷ:(جوڪ های بی شرمانه علیه شریعتی وبزرگاݧ)

 

 

 

 دریڪ مطالعه جزیي بامراجعه درطبقات فضای مجازی به روشنی درمیابیدکه جواڹ امروزایراني باوجودپیشینه بسیارغني وغیرقابل مقایسه بادیگرملل جهاݧ فاقدارق مڷي ومیهني بوده وخودراتهي ازوجودمیداند،دراغلب موارداژڪهاݧ درافتتاݩ غیض غضب بَلْغَنْدَرهای فارغ ازچَدَروارتجاڷ، انزعاج برخاج بلغاڪ دیگراڹ اندراج ڪرده بي آنڪه ازاین زاݪ احتیاڷ ایڽ اختیاڷ گراݧ،معرفت داشته باشند...

 

درحالیڪه تقایت وصولت مهوشي خودراسفره چمتاڪ های شلگ خو،

 

نموده اند،حاݪ آنڪه ایڹ مسیرآلنڪ دارتحفه ای جزآذرنگ درهمیان نداردبارخساری ازآژنگ....

 

به امید،شودر فاخرارصلاݧ نما،برقامٺ ڪلامـ وڪردارهای تابناڪ سلطاني به لطافٺ سیلڪ سندري...

 

بدرود...

 

           نویسنده علی_سرابی_یاقوند 

 

یکشنبه ۹۵/۶/۲۸هجری شمسی

 

پایگاه_تحلیلی_خبری_لرپرس  

چه افرادی ازاختلاف میان اندیمشک ودزفول سودمیبرند

فرهنگی سیاست

تحلیل سیاسی کوتاه 

 

 چه کسانی ازاختلاف سودمی برند

 

رابطه بین مردم اندیمشک و دزفول رابطه ای بسیارعالی ودرخورتوجه بوده دلیل این مدعا دادوستدهای اقتصادی مردم این دوشهربوده ولی ظاهرابرخی هاراضی نیستنداین رابطه حسنه ادامه داشته باشدوهرازگاهی با تیرنفاق خواهان گل آلودکردن این رابطه بوده تاشایدبتوانندازاین طریق نان شبی بدست آورند...

واژه گانی نظیر لرودزفولی گفتن جزاز انسان های ضعیف النفس وبیسواد اجتماعی برنمی آید..

ازانسانهاییکه دائمابفکرخوش خدمتی هایی نظیرپاچه خواری مدرن برای پوشاندن ضعف های خویش بوده . سرگرم کردن مردم به این معقوله یعنی بازی کردن بااحساسات مردم وبه صخره گرفتن شعورانسانها...

مردم اندیمشک ودزفول همواره دوبازوی تواتمنددرشمال خوزستان وبعنوان یاروغمخوار همدیگردربلایای طبیعی وحوادث های ناگواربوده وهستند...

الحمدالله امروزه فهم سیاسی مردم ازمسئولین بالاتربوده ومیدانندهرکسی باهرپست ومقامی یاباهرلباسی چنانچه بخواهدسخنی زیرکانه به نیت تفرقه بگویدپاسخی جزحقارت نخواهندشنید..

اخیرایکی ازخبرگزاری های محلی با درج مطلبی باتیتر این کجاوآن کجا درخصوص آتش گرفتن بخشی ازانبار مهمات تیپ۲۲۹ زرهی دزفول درشب میلاد حضرت زهرا سلام الله علیه که مقارن باافتتاح باغ فدک دراندیمشک بود بامقایسه ای غلط وناصحیح درتعمیم جزبه کل خواهان تفرقه بین مردم این دوشهربوده درحالیکه درهمان شب اغلب مردم اندیمشک بااعلام آمادگی وتخلیه منازل خویش جهت اسکان موقت ساکنان پادگان مذکورابرازهمدردی نموده...

حال سوال این است :

اولاچنددرصدازمردم درآن جشن شرکت کرده اندکه چنین موردتهمت قرارگرفته اند؟

دوم آنکه شرکت کنندگان درجشن بعضابی اطلاع ازاین موضوع بوده وآنهاییکه هم مطلع شدند هیچگاه خوشحال ازاین آتش سوزی نشده وتاجاییکه اطلاع داشته برخی هاجشن راترک کرده وفوراخودرابه محل حادثه رسانده تاشایدبتوانندکمکی کنند..

وهمچنین مسئولین شهرستان اندیمشک خصوصاتیم های امدادی بانظرمسئولین ارشدشهرستان درحال آماده باش بوده جهت انجام وظیفه انسانی ...

مسئولان قضایی لازم است باچنین افرادی بدون ملاحضات سیاسی برخوردی جدی نمایندتادیگرشاهدچنین خزعبلاتی نباشیم...

 علی سرابی یاقوند 

ف.ک.سیاسی ش قوم لر

اطلاعیه شماره ۲ درخصوص آیین چهارشنبه سوری

فرهنگی سیاست

مرابه هیچ گروهی اد نکنید:

 اطلاعیه شماره۲ 

 پایگاه تحلیلی خبری لرپرس 

 

 اگربخواهیم مامیتوانیم

 

باتحریم موادمنفجره علاوه براینکه ازتمدن سوزی جلوگیری کرده فرصت انفجارهای احتمالی راکه ازسوی عوامل خارجی ودشمنان قسم خورده ایران عزیزراگرفته تاازصدمات جبران ناپذیر جلوگیری کنیم 

 اگربخواهیم مامیتوانیم

باتقدیم مهرورزی غنچه های لبخندرابه گلهای شادی مبدل نمائیم.

بااهدای صداقت پایه های امیدبه آینده رامستحکم سازیم.

بادوری ازحسادت وخودخواهی همیارو همکاری دلسوزبرای همنوع خویش باشیم.

بادورریختن نفاق باغ محبت راشاداب کرده 

 

منتظراطلاعیه های بعدی باشید

 

انتشار وکپی این متن واجب است برهمگان 

 

 علی سرابی یاقوند 

مدیرمسئول 

 پایگاه تحلیلی خبری لرپرس 

پیام مدیرپایگاه خبری لرپرس دراستانه انتخابات به قوم لر

فرهنگی سیاست

پیام مدیر پایگاه خبری تحلیلی لرپرس  به مردم فهیم وفرهیخته قوم_بزرگ_لر  

بسم الله الرحمن الرحیم

بنام نامدارترین نامدارنام آفرین خداوندمهرآور خالق شمس وزمین 
آنروزکه پدرم درتخت شاهی فرمود اهوراراقسم میدهم تاآفت
جهل ودروغ راازسرزمین پارسیان دورنمایدشایدبدرستی
میدانست که امروزاین کیان اهورایی دست خوش خشکسالی
انسانیت می گرددکه آنگونه باتضرع والتجاء ازدرگاه اهورایی چنین درخواست کرد.

مردم عزیززجرکشیده قوم بزرگ لر  
برهیچکس پوشیده نیست ازدیربازاین قوم به تاراج رفته اسیرجهالت خودخواهان
خودمحور وخودکامگان خودسری بوده که همیشه بارخنه درباورهای
صادق مردمان این قوم باعث دوری ازمطالبه گری درچهارچوب قانون
شده تاهمچنان درخت سازندگی وچرخ تولیدخودباوری این قوم دردالان تاریخ بی ثمربماند.

برادران ارجمندوخواهران پاک سرشت قوم مظلوم لر 
اگراندکی ازتعصب های ایلیاتی وجناحی فاصله بگیریم وازدورنگاهی
برپیکرگلگون وخونین این قوم تاراج شده افکنیدخواهیددیدجراحت هایی
راکه ندانسته بربدنه زخمی آن بدست مردمان لر چگونه محرکی برعقب
مانده گی های اجتماعی ،اقتصادی وسازندگی نمایان است.
جنگهای قبیله ای ،طایفه ای ومنیت های کاذب برکوچک وبزرگ خواندن
هاوکوبیدن برطبل حماقت سبب شده تااین قوم همچنان دردریف محرومیت هاباقی بماند.
 
آمارهای تاسف بار:بیکاری ،فقر ،بزه کاری ،طلاق ، ویرانی،اعتیاد،ازهم گسیختگی اصالت وهزاران درددیگرمسبب این ندانستن هاست.
لذا اینجانب بعنوان کوچکترین کوچک ازقوم لر ازتمام بزرگان ،اندیشمندان،صاحبان منسب ، دانشجویان،قشرتحصیل کرده ،عشایرباغیرت که بفرموده پیرجمارانی ذخایرانقلابندودیگرعزیزان عاجزانه تقاضامندم تابادرایت وتعقل بدوراز هر نوع تنش باایجادهمبستگی وهمیاری بصورت یکپارچه بسان یک لشگرآزاده برای رسیدن به اوج کرامت بالبیک به ندای حق طلبانه رهبرفرزانه حضرت امام خامنه ای درروز ۲۹/اردیبهشت ماه سالجاری باانتخاب افراداصلح درشورای شهروهمچنین فرداصلح که واجد شرایط ریاست جمهوری باشدبتوانیم درآینده به خواسته های بحق این قوم بزرگ برسیم . 
 
به کسی رای دهیم که :
۱_دروغگونباشد
۲_درمسیرانقلاب همگام بامردم ودرمحورولایت مطلق فقیه باشد
۳_درتقسیم عدالت ازحقوق های نجومی دفاع نکند
۴_کابینه اش راوزرای جاه طلب وخیانتکار تشکیل نداده باشد
۵_پاسخگوی مطالبات مردم واقوام مختلف خصوصاقوم بزرگ لرباشد
۶_ازکدخدا،خدادرست نکندچراکه ملت ستم دیده هیچگاه ازکدخدایان وخانزاده هاچیزی بجزننگ وحقارت ندیده اند
۷_درسیاست خارجه ازلبخندهای حقارت آور دوری کندتاکشورهایی مثل جیبوتی برای ایران خط ونشان نکشند
 
خاطرنشان میسازم که شورای شهرزمانی موفق است که یک دولت موفق داشته باشیم درغیر اینصورت هرچندافرادصالحی درشورای شهر داشته باشیم عملابازدهی مناسبی نخواهند داشت...
 
کلام آخر:
خطاب به همتبارانی که مخالف این پیام هستند بااحترام وافربه اندیشه های این عزیزان از محضرفردفردآنهااستدعادارم بخاطراینکه قوم لر بتواندبه جایگاه حقیقی خویش برسددست از لجاجت برداشته وفقط اینبارفارغ ازجناح بازی های سیاسی همگام بادیگرهمتباران باانتخابی شایسته مطالبه گرحقوق تضیع گشته قوم لرباشیم...

ومن الله التوفیق
علی_سرابي_یاقوند 
مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی لرپرس

 

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره ما

به وب سایت لر پرس ✋ خوش ✋ آمدید قوم لر یکی از سربلندترین اقوام ایرانی است که نقش بی بدیلی در ساختن تمدن ایرانی ایفا کرده است.مردمان لرزبان در کشورهای ایران-عراق-سوریه-چین-عمان -ترکیه- روسیه و افغانستان زندگی می کنند. لرزبان ایران در جنوب غرب کشور و در امتداد کوههای سر به فلک کشیده زاگرس سکونت دارند.لرستان پشتکوه یا ایلام امروزی از دیر باز یکی از اصلی ترین سکونتگاههای قوم لرمحسوب می شده و می شود.

جستجو

تصاویر منتخب

آرشیو

نويسندگان

لینک دوستان

اشعار لری

شبکیا اجتماعی

موضوعات

 

پایگاه تحلیلی خبری لرپرس

ارائه اخبار وتحلیل های جامع _ معرفی قوم لر _ارسال آهنگ ها و دکلمه های قدیم و جدید_ معرفی جاذبه های طبیعی باستانی گردشگری