تصاویر انتخابی

لربزرگ ترین قوم جهان باپراکندگی وگونه های نژادی

فرهنگی سیاست عکس تاریخ باستان شناسی دفاع مقدس

 

 

 

 

قومی که در تمامیِ رويدادهاى تاریخ حضور داشته است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تنها قومی که توانست بابل را به مدت ٦ قرن فتح کند...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قومی که در كوههاى بختيارى دو زخمِ کاری به اسکندر ِجهانگشا وارد کرد و باج و خراج از او سِتاند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قومی که ١٢ هزار گاردِ جاویدانِ هخامنشی بودند و سپاهِ قدرتمندِ ایران را تشکیل می دادند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آری قومِ کاسی (لُر) متمدن ترین قومِ جهان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اتابکانِ (لُرستان) ٥٣٠ سال حکومتِ بی وقفه بر ایران داشتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سپاهِ یِکّه تاز ِ نادرشاهِ افشار و فاتحانِ قندهار از قومِ دلیر ِمن بودند...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قیامِ بابکِ خرّمدین و سرخ جامگان مدیونِ قومِ من است...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پادشاهانِ من کورُش ها و کریم خان ها هستند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سردارانِ من آریوبرزن ها و لطفعلی خان ها هستند…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شیرزنانِ قومِ من پروشاپ ها هستند، که اولین فرمانده ى نیرویِ دریاییِ ایران در دورانِ پرشكوهِ هخامنشى

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قدم خیرها هستند رهبر مبارزانِ با انگلیس..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قومِ من چنگیزها و تیمورها را رانده اند...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قوم من بود که در تنگ تامرادی ارتش تا بن دندان مسلح رضاخان میرپنج رابه زانو درآورد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 آنهم در جنگی نابرابر که ارتش رضاخان با پیشیبانی توپخانه سنگین و نیروی هوایی در مقابل سلاح سبک برنوی قوم من تا آخرین نفر کشته شدند...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قوم من شیرزنی بنام بی مریم داشت، که فرماندهی سواران متحد بختیاری و بهمئی و بویراحمد و ممسنی را داشت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 و به همراه برادرش سردار اسد تهران را فتح و از شر حکومت دیکتاتوری آقامحمد قاجار نجات داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بی مریم بود که در جریان جنگ جهانی اول سفیر آلمان را از دست انگلیس و آمریکا در خانه شخصی خود چند ماه پناه داد و او را از راه عراق به آلمان فرستاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 تا امپراطور آلمان نشان مدال شجاعت به او بدهد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نشانی که به غیر از بی مریم هرگز به کسی داده نشد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

و بعد از آن بود که رایش سوم امپراطور آلمان اعلام کرد که لرها با آلمانها از یک نژاد هستند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

و از آن موقع بر سر زبانهأ افتاد و حالا ایرانیها همه جا پوزش را میدهند و نمیدانند اگر شیرزن قوم من نبود،

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادعای هم نژادی با آلمان هم نبود...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قوم من بود که مردی بنام رکل به رضاخان دیکتاتور و مخوف گفت اگر میخواهی با تو صلح کنم باید دخترت را به عقد پسرم در بیاوری... 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قوم من بود که اعلام کرد اگر عقاب هم بخواهد از آسمان کوههای زاگرس و حتی کشور من، بگذرد باید پرهایش را باج بدهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قومِ من لُر است بی غَلّ و غَش و دست نخورده...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سرزمینِ من، مَهدِ آهنِ جهان است...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایتختِ پُل های تاریخیِ جهان…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( آرى با افتخار به این لقب میبالم، چون من لُرَم )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شما چی!!؟؟؟؟؟؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علی سرابی یاقوند

 

 

 


௹ ازحضور پر مهر شما بی نهایت سپاسگزارم௹

درباره ما

به وب سایت لر پرس ✋ خوش ✋ آمدید قوم لر یکی از سربلندترین اقوام ایرانی است که نقش بی بدیلی در ساختن تمدن ایرانی ایفا کرده است.مردمان لرزبان در کشورهای ایران-عراق-سوریه-چین-عمان -ترکیه- روسیه و افغانستان زندگی می کنند. لرزبان ایران در جنوب غرب کشور و در امتداد کوههای سر به فلک کشیده زاگرس سکونت دارند.لرستان پشتکوه یا ایلام امروزی از دیر باز یکی از اصلی ترین سکونتگاههای قوم لرمحسوب می شده و می شود.

جستجو

تصاویر منتخب

آرشیو

نويسندگان

لینک دوستان

اشعار لری

شبکیا اجتماعی

موضوعات

 

پایگاه تحلیلی خبری لرپرس

ارائه اخبار وتحلیل های جامع _ معرفی قوم لر _ارسال آهنگ ها و دکلمه های قدیم و جدید_ معرفی جاذبه های طبیعی باستانی گردشگری